Etableringsansvarlig Lars Lauglo (t.h.) mottok prisen på vegne av Jernia.

Jernia vant Årets kampanje 2022 – "Trenger onkel enda en stekepanne?"

På Kjøpesenterkonferansen 2022 i Bergen vant Jernia prisen for Årets kampanje.

Publisert

Jernias kampanje før jul 2020 vakte oppsikt. Den oppfordret kundene til å bruke pengene andre steder enn hos dem selv. Bruk heller penger hos restauranter og hoteller, oppfordret de.

Trenger onkel enda en stekepanne? Jernia vant prisen Årets kampanje på Kjøpesenterkonferansen 2020.

Les om Jernias kampanje her.

Juryens begrunnelse:

"I en tid hvor vi er tvunget til å tenke nytt og bærekraftig er det forfriskende å møte en aktør som tar dette på aller største alvor samtidig som de strekker den enda litt lenger.

I kampanjen «Trenger onkel enda en stekepanne?» oppfordrer Jernia kunden til å nødvendigvis ikke bruke penger hos Jernia, men gi «dobbelt» ved å støtte restaurantene som så sårt trenger støtte.

På denne måten oppnådde Jernia full uttelling innen tre viktige områder innen markedsføring: Troverdighet, massiv positiv PR samt intern stolthet.

Juryen ble imponert over enkeltheten og ikke minst den massive, fortjente PR butikkjeden fikk både i massemedia og ikke minst sosiale medier. Et kinderegg av en kampanje!

Bra jobbet Jernia! Gratulerer med NCSC Årets Kampanje."

Powered by Labrador CMS