Martin H. Brekke som Sales Manager, Tonje Larsen som Marketing Manager og Kristian Hagset som Country Director Sweden.
Tre nye hos Omnium: Martin H. Brekke, Sales Manager, Tonje Larsen, Marketing Manager og Kristian Hagset, Country Director Sweden.

Omnium styrker markeds­avdelingen – og vil inn i Sverige med sitt OMS

Omnium starter året med å fylle tre nye roller i salg- og markedsavdelingen. I tillegg satser de på å etablere seg tyngre i Sverige med sitt OMS.

De tre nye hos Omnium er Martin H. Brekke som Sales Manager, Tonje Larsen som Marketing Manager og Kristian Hagset som Country Director Sweden.

– Omnium har hatt sterkt fokus på å utvikle førsteklasses teknologi og på å bygge en robust og skalerbar løsning, sier CEO Petter Balstad.

Nå skal de ut og overbevise flere bedrifter om gevinstene med et ordrebehandlingssystem (OMS).

Balstad er svært fornøyd med å ha styrket den kommersielle siden av organisasjonen med tre medarbeidere. Med kunder som Mestergruppen, Eurosko, Varner, Brav, og Hifi Klubben i porteføljen, har han stor tro på at Omnium skal kunne fortsette veksten.

Balstad ser frem til å øke synligheten også utenfor Norge. Han har fått med seg Kristian Hagset til å fronte Omniums OMS i det svenske markedet. Med navn som Granngården, Lundhags og TOTEME på kundelisten, ser han et stort potensial i nabolandet.

Omniums nye Country Director, Kristian Hagset, deler noen av sine refleksjoner rundt selskapets videre vekst i Sverige:

– Vi har sterkt fokus på å bygge det rette nettverket for å utvide markedet og skape kredibilitet rundt Omnium OMS. Interessen fra potensielle kunder og partnere er stor og vi er allerede i full gang med å møte den stigende etterspørselen. Vi akselererer dialogen med kunder samtidig som vi fordyper dialogen med partnere som skal delta i leveranse av prosjektene. Vi merker også stor interesse fra framgangsrike svenske tech-selskaper som det er naturlig å samarbeide med. Omnium OMS passer fint inn i et miljø med moderne løsninger innen lojalitet og kundeopplevelser, POS, returhåndteringer, og flere, der vi får en fremtidsrettet arkitektur med spennende teknologier.

Hagset mener at timingen for Omniums satsing i Sverige er god:

– 2023 var et år der alle kunder var forsiktige med store investeringer. Fokuset var på effektivisering og forbedring, og dette vil fortsette også i 2024. Implementering av et ordrebehandlingssystem vil gi store effektivitetsgevinster, samt forbedret kundeopplevelse. Dette til et meget gunstig investeringsnivå og med en god ROI-kalkyle. Jeg ser at man kan gjennomføre store forandringer uten å måtte skifte ehandelsplattform eller gjøre store inngrep i ERP.

Hagset mener at både ehandelsplattform og ERP kan gjøres mer fleksibel med Omniums OMS:

– Mange selskaper må også ta neste steg i realiseringen av sin omnikanal-strategi - de har høye mål for den helhetlige kundeopplevelsen, men gjennomføringen er dessverre ikke like bra.

Men hvor modne er svenske aktører for OMS?

– Et rendyrket OMS er et ukjent landskap for mange. Samtidig forventes det globale markedet for ordrebehandlingssystemer å øke kraftig. Her i Norden ser vi bare startfasen av denne veksten. Svenske selskap er generelt mer modne i sin digitale utvikling enn selskaper i andre nordiske land. Med tanke på Omniums framgang i andre land, så ser jeg at det er et uforløst potensial i Sverige. Jeg ser også et stort marked innen B2B der det skjer en rask digitalisering i mange selskaper, avslutter Hagseth. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS