Koronapause for juletraileren
Det har blitt en populær tradisjon at den berømte «Holidays are coming»-traileren reiser landet rundt i førjulstiden. I år sørger koronapandemien for at den blir stående i garasjen. Coca-Cola markerer i stedet 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.
Bildet: Coca-Cola lar den populære juletraileren stå i garasjen i år, og markerer 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.
I 1995 ble Coca-Cola sin klassiske julefilm, «Holidays are coming», sendt for første gang. Siden da har reklamen med den lysende traileren og det ikoniske lydsporet vært et sikkert tegn på at julen nærmer seg. De siste årene har det blitt en populær tradisjon at den selvsamme traileren reiser på Norges-turné, for å lyse opp den mørkeste tiden av året. I fjor reiste den fra Tromsø til Oslo – i år blir den imidlertid stående i garasjen.
Ikke forsvarlig med juleturné
Markedssjef i Coca-Cola Norge, Pål Strutz, forteller at det er unntaksåret 2020 som får følger for den populære juletraileren.
– Juletrailerens Norges-turné har blitt en populær tradisjon. Enkelte år kontakter folk oss allerede i oktober for å be om at den skal besøke deres hjemsted, det synes vi er veldig hyggelig. I år må imidlertid juletraileren bli stående i garasjen. Vi følger selvfølgelig myndighetenes korona-retningslinjer, men vi håper at vi neste år igjen kan la den lysende traileren – og nissen som jo for så vidt også er i risikogruppen – besøke alle som gleder seg til det, fortsetter Pål Strutz.
100-årsjubileum for Coca-Colas julefeiring
Selv om turneen til juletraileren avlyses, vil Coca-Cola markere høytiden grundig – slik selskapet har gjort gjennom 100 år.
– Julen er svært viktig for Coca-Cola, i år er det faktisk 100 år siden vi for første gang brukte våre kampanjer til å feire denne høytiden. Det markerer vi på flere måter, blant annet på flaskene våre, gjennom en julekalender som er åpen for alle, og ikke minst – en ny, episk julefilm der vi forteller om hvordan den aller beste gaven man kan gi til sine nære er seg selv og sin egen tid, avslutter markedssjef i Coca-Cola Norge, Pål Strutz.
Flere retailnotiser
-
Snart blir det ulovlig å bestille nikotinprodukter fra utlandet
-
Prisveksten demper seg litt: 3,0 prosent i november
-
19-åring siktet etter skyting på Storo Storsenter
-
Tusenvis av falske Labubu-dukker beslaglagt
-
Vil ikke si hvilke Narvesen-kiosker som forsvinner
-
Streik ved Amazons tyske varelagre på black friday
-
SSB: Liten oppgang i detaljhandelen
-
Biltema åpner ny kafé
-
Klarna lanserer egen kryptovaluta
-
70 Narvesen-kiosker legges ned
-
Seks pågrepet for kosmetikktyveri på Romerikssenteret
-
200.000 mottok feilaktig tekstmelding fra Power
-
Frankrike ber EU innføre sanksjoner mot Shein
-
Frankrike blokkerer Sheins nettbutikk på grunn av sexdukker
-
Prisjakt: Stor fare for «luretilbud» på Black Week
-
Normal øker omsetningen til 23 milliarder kroner
-
Sterkt resultat for Amazon – aksjen til værs
-
Sikkerhetsfeil i to av tre produkter fra Temu og Shein
-
Amazon nedbemanner kraftig
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn