Jollyroom vokser
Jollyroom selger barne- og babyprodukter på nettet, til barnefamilier i Norden, Tyskland og Østerrike. Selskapet ble etablert i 2010 og er i dag størst i Norden innen salg av barne- og babyprodukter på nettet.
Den totale omsetningen i 2020 ble 1.770 MSEK.
– Et solid lagarbeid fra alle deler av organisasjonen, gjorde at vi avsluttet 2020 i et rasende tempo. Det er tydelig at den positive trenden fortsetter inn i 2021. Året har startet klart bedre enn vi hadde regnet med, sier Mattias Jacobsson, kommersielt ansvarlig hos Jollyroom.
– Alle selskapets forretningsområder har levert sterk vekst. Det kalde været vi har sett i Norden de siste ukene, har drevet ekstreme behov i visse kategorier. Vi har blant annet solgt over 30 000 vinterdresser, og vokst med mer enn 1000 % i kategorien vinterlek, sier Mattias Jacobsson.
Jollyroom har som ambisjon å omsette for 3 milliarder SEK i 2023.
- Hele organisasjonen har jobbet steinhardt i lang tid for å posisjonere virksomheten for framtidens varehandel. Vi bygger stein for stein og jobber metodisk for å nå ambisjonen i 2023. Den store overgangen fra fysisk til digital handel er i full gang, og vi er godt posisjonerte for å kunne møte den transformasjonen, sier Mattias Jacobsson
– Vi driver mange forbedringsprosjekter internt, med kunden i fokus. Store investeringer gjøres koblet til kundeopplevelsen i alle vertikaler, ikke minst webplattform og lastmile leveransene, sier Annett Hanna, fungerende markedssjef hos Jollyroom.
Flere retailnotiser
-
Matprisene falt med 1,2 prosent i september
-
Forsiktig prisvekst i september
-
Den norske brilleprodusenten Kaibosh er konkurs
-
Kjøttimporten opp 50 prosent så langt i år
-
Dropper forbud mot forskjeller i innkjøpspriser
-
Nei til søndagsåpent for cruiseturister i Måløy
-
Shein åpner sine første fysiske butikker
-
100% Trumf-bonus på «ikke helt perfekte» grønnsaker og frukt i SPAR
-
Alibaba og Nvidia inngår samarbeid
-
Liten oppgang i detaljhandelen
-
Fretex i krise – innsamlingsbokser i fare
-
Bubs popper opp i New York City
-
DHL Express Norge øker prisene
-
Kina: Fall i industriproduksjon og detaljhandel
-
Bedre resultat enn ventet for H&M
-
Trump-toll rammer klesprodusent
-
Butikkbygg i Ørland raste sammen i voldsom brann
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad