Fra SMAK til UMAMI
UMAMI blir det nye navnet på arenaen som overtar der SMAK 2020 sluttet. Ambisjonene er klare: Foredle posisjonen som Norges viktigste møteplass for de som jobber med mat og drikke.
– Nye smaker skaper et spennende fremtidsbilde og bringer oss videre, derfor ble navnet UMAMI ARENA en klar favoritt for oss, sier prosjektleder Torill Engelberg ved Norges Varemesse.
Navneprosessen har skapt et veldig positivt engasjement i bransjen og forslaget kom opp fra flere – noe som var med på å forsterke beslutningen. At umami betyr velsmakende gir også navnet en ekstra dimensjon.
– Vi endrer navn, men ikke vinneroppskriften. Sammen med bransjen vil vi bygge enda mer stolthet blant alle som brenner for faget, sier Engelberg.
– Som samarbeidspartner er det viktig for NHO Reiseliv å fortsette å utvikle en arena som viser hvor stor og viktig vår bransje er for både mat, kultur, myndigheter og næringsliv, sier Morten Karlsen i NHO Reiseliv.
Utover å styrke møteplassen skal UMAMI ARENA utvikle en egen innholdsplattform for å skape digital tilstedeværelse gjennom hele året. Norges Varemesse har brukt dette året godt til å utvikle digital strategi og partnerskap, til stor glede for både utstillere og besøkende på UMAMI ARENA.
UMAMI ARENA vil ha et stort mangfold av nasjonale og internasjonale utstillere fra store kjente merkevareleverandører og til små lokalprodusenter.
– Dette er proffenes arena – og vi kommer til å legge stor vekt på å løfte frem verdiskapning, inspirasjon og kompetanse, sier Engelberg.
UMAMI ARENA skal arrangeres på Norges Varemesse i Lillestrøm 14. – 17. februar 2023.
Flere retailnotiser
-
Vil ikke si hvilke Narvesen-kiosker som forsvinner
-
Streik ved Amazons tyske varelagre på black friday
-
SSB: Liten oppgang i detaljhandelen
-
Biltema åpner ny kafé
-
Klarna lanserer egen kryptovaluta
-
70 Narvesen-kiosker legges ned
-
Seks pågrepet for kosmetikktyveri på Romerikssenteret
-
200.000 mottok feilaktig tekstmelding fra Power
-
Frankrike ber EU innføre sanksjoner mot Shein
-
Frankrike blokkerer Sheins nettbutikk på grunn av sexdukker
-
Prisjakt: Stor fare for «luretilbud» på Black Week
-
Normal øker omsetningen til 23 milliarder kroner
-
Sterkt resultat for Amazon – aksjen til værs
-
Sikkerhetsfeil i to av tre produkter fra Temu og Shein
-
Amazon nedbemanner kraftig
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn
-
Apple troner fortsatt på merketoppen
-
Matprisene stiger – overskuddet øker
-
Gucci, Chloe og Loewe får megabøter fra EU
-
Matprisene falt med 1,2 prosent i september