Kvikk Lunsj er av NielsenIQ kåret til årets sterkeste merkevare.
Kvikk Lunsj er av NielsenIQ kåret til årets sterkeste merkevare.

Kvikk Lunsj vant merkestyrkepris

NielsenIQ Merkestyrkepris 2022 ble fredag utdelt for 27. gang. Kvikk Lunsj var årets vinner.

Publisert

Tidligere vinnere

Friele Kaffe (1995)

Farris, (1996)

Coca Cola (1997)

Pizza Grandiosa (1998)

Rema 1000 (1999)

Ringnes øl (2000)

Freia Melkesjokolade (2001)

Extra fra Wrigley (2002)

Laban fra Nidar (2003),

Toro (2004)

Pizza Grandiosa (igjen i 2005)

Kiwi (2006)

Pepsi Max (2007)

Fjordland (2008)

Ideal Wasa (2009)

Rema 1000 (igjen i 2010)

Q-meieriene (2011)

Norvegia (2012)

Delikat (2013)

Coca Cola Zero (2014)

Kiwi (igjen i 2015)

Corona (2016)

Circle K (2017)

Lofoten (2018)

Skyr (2019)

Red Bull (2020)

Norsk Dagligvarebransje (2021)

Juryen ble enige om å tildele Nielsen Merkestyrkepris 2022 til Kvikk Lunsj.

Formålet med Merkestyrkeprisen er å anerkjenne den etablerte merkevaren. Nielsen ønsker med dette å hedre den aktøren som etter vår vurdering har hatt den mest imponerende prestasjonen i året som gikk, sier juryleder Georg Ellingsen i NielsenIQ

Juryens begrunnelse:

"Kvikk Lunsj har en unik posisjon i det norske markedet. Den har vært på markedet siden 1937, og få merker er knyttet til den norske folkesjela som Kvikk Lunsj.

Kvikk Lunsj har prestert år etter år, og er selve symbolet på Tursjokoladen. 2021 var et rekordår for Kvikk Lunsj, med over 40 millioner plater solgt i DVH.

Volumet er opprettholdt i 2022, og det i en kategori som opplever volumnedgang. Kvikk Lunsj vinner andeler, og er det desidert største merket innenfor sitt kategorisegment.

Kvikk Lunsj selger ikke av seg selv. Dette er et resultat av målrettet arbeid i alle ledd, god synlighet i butikk og vellykket samarbeid med samarbeidspartnere."

Juryen har bestått av representanter fra ulike avdelinger i NielsenIQ.

Kilde: NielsenIQ.

Powered by Labrador CMS