For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

TOTAL
(digitalt + papir)

1 år til kr 2250,-
(herav mva kr 250)

Kjøp

DIGITAL
(kun digitalt)

1 år til kr 1800,-
(herav mva kr 0,-)

Kjøp

Eske med Kelloggs Coco pops
Vedtaket går ut på at den aktuelle utformingen av emballasjen fra Kelloggs for å fremme virkemidler i markedsføringen var i strid med MFUs retningslinjer.

Felt angående bruk av emballasje

I 2023 fattet MFU to vedtak der emballasje stod sentralt. Begge sakene ledet til fellelse, og viser at selv om annonsøren i utgangspunktet står fritt med hensyn til utforming av selve produktet og emballasjen, vil denne utformingen ha betydning for hvilke medier og virkemidler som annonsøren kan ta i bruk.

Powered by Labrador CMS