Hedda Ulvness, Stine Bredal-Rørvik, Fredrik Vegsgaard
Hedda Ulvness (adm.dir. i EIE Eiendomsmegling), Stina Bredal-Rørvik (markedsdirektør) og juryleder Fredrik Vegsgaard (Cappa) ved prisutdelingen på Franchisekonferansen.

EIE Eiendomsmegling er Årets franchisekjede 2023

"Vi skal fortsette å utvikle oss." EIE Eiendomsutvikling er kåret til Årets franchisekjede 2023, men understreket i takketalen at de skal bli enda bedre.

Publisert

Hedda K. Ulvness er adm. dir. i EIE Eiendomsmegling og har vært i kjeden i 11 år. Hun var naturlig nok svært fornøyd med å motta prisen Årets franchisekjede på Franchisekonferansen, men er rask med å understreke at de vil fortsette med å utvikle seg:

– Vi er ydmyke på at vi alltid kan bli bedre. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss og blir aldri helt fornøyd.

EIEs mål er å være best i bransjen på rådgivning.

– Vi er opptatt av å tilby rådgivning på premium-nivå. Blant annet gjennomfører vi dobbelt så mange timer etterutdanning som regelverket krever, sier Ulvness.

Bred jobbing for videre utvikling

For å bli enda bedre skal EIE jobbe bredt:

- Bli enda bedre på kundebehandling

- Løfte ledelsen av sine ansatte ytterligere

- Fortsette å utvikle teknologien og markedsføringen

EIE har hatt gode tall på bunnlinja.

– Vi har klart å opprettholde god driftsmargin samtidig som vi har hatt vekst på topplinja. Det er jo en krevende øvelse, men noe vi har fått til bra, konstaterer Ulvness fornøyd.

Pandemien ga vekst

De 3-4 første ukene av pandemien i 2020 var det usikkerhet og limbo i bransjen, men det snudde og de neste årene ble sterke.

– Vi var offensive og ansatte 100 meglere i løpet av to år. Vi var langt framme i skoene og hadde allerede løsning for digital påmelding til visninger på plass da pandemien brøt ut. Det ga oss en fordel, forteller Ulvness.

Juryens begrunnelse

Juryleder Fredrik Vegsgaard uttalte ved utdelingen av prisen:

– Årets vinner har over flere år hatt stor vekst og kontinuerlig fokus på utvikling av sine franchisetakere. De vi har snakket med er gjennomgående svært fornøyd med rammebetingelser og oppfølging fra kjedekontoret. Franchisetakerne gjør det godt i et tøft marked.

Kjeden fremstår som faglig sterk med høye krav til kompetanse hos alle ansatte. Kjeden er ledende i sin bransje på innovative løsninger for å bedre kundereisen. Ikke minst var de kreative og løsningsorienterte under pandemien. De tre siste årene har de vært helt i toppen på BIs Norsk Kundebarometer. I tillegg til å ha fokus på innovasjon og utfordre bransjenormer har de også fokus på bærekraft. De ble bransjevinner på Norsk Bærekraftbarometer 2022. Kjeden har alltid hatt en inkluderende kultur, og i dag er mangfoldsarbeidet en systematisk del av strategien.

Franchisetakerne forteller at franchisegiver er nær og inkluderende. De føler seg respektert og blir sett og hørt.

Powered by Labrador CMS