Hedda Ulvness (adm.dir. i EIE Eiendomsmegling), Stina Bredal-Rørvik (markedsdirektør) og juryleder Fredrik Vegsgaard (Cappa) ved prisutdelingen på Franchisekonferansen.
Frode Finsrud, Cappa
EIE Eiendomsmegling er Årets franchisekjede 2023
"Vi skal fortsette å utvikle oss." EIE Eiendomsutvikling er kåret til Årets franchisekjede 2023, men understreket i takketalen at de skal bli enda bedre.
Hedda K. Ulvness er adm. dir. i EIE Eiendomsmegling og har
vært i kjeden i 11 år. Hun var naturlig nok svært fornøyd med å motta prisen Årets franchisekjede på Franchisekonferansen, men er rask med å understreke at de vil fortsette med å
utvikle seg:
– Vi er ydmyke på at vi alltid kan bli bedre. Vi jobber
kontinuerlig med å forbedre oss og blir aldri helt fornøyd.
EIEs mål er å være best i bransjen på rådgivning.
– Vi er opptatt av å tilby rådgivning på premium-nivå. Blant
annet gjennomfører vi dobbelt så mange timer etterutdanning som regelverket
krever, sier Ulvness.
Bred jobbing for videre utvikling
For å bli enda bedre skal EIE jobbe bredt:
- Bli enda bedre på kundebehandling
- Løfte ledelsen av sine ansatte ytterligere
- Fortsette å utvikle teknologien og markedsføringen
EIE har hatt gode tall på bunnlinja.
– Vi har klart å opprettholde god driftsmargin samtidig som vi
har hatt vekst på topplinja. Det er jo en krevende øvelse, men noe vi har fått
til bra, konstaterer Ulvness fornøyd.
Pandemien ga vekst
De 3-4 første ukene av pandemien i 2020 var det usikkerhet
og limbo i bransjen, men det snudde og de neste årene ble sterke.
– Vi var offensive og ansatte 100 meglere i løpet av to år.
Vi var langt framme i skoene og hadde allerede løsning for digital påmelding
til visninger på plass da pandemien brøt ut. Det ga oss en fordel, forteller Ulvness.
Juryens begrunnelse
Juryleder Fredrik Vegsgaard uttalte ved utdelingen av prisen:
– Årets vinner har over flere år hatt stor vekst og kontinuerlig
fokus på utvikling av sine franchisetakere. De vi har snakket med er
gjennomgående svært fornøyd med rammebetingelser og oppfølging fra
kjedekontoret. Franchisetakerne gjør det godt i et tøft marked.
Kjeden fremstår som faglig sterk med høye krav til kompetanse
hos alle ansatte. Kjeden er ledende i sin bransje på innovative løsninger for å
bedre kundereisen. Ikke minst var de kreative og løsningsorienterte under
pandemien. De tre siste årene har de vært helt i toppen på BIs Norsk
Kundebarometer. I tillegg til å ha fokus på innovasjon og utfordre bransjenormer
har de også fokus på bærekraft. De ble bransjevinner på Norsk Bærekraftbarometer
2022. Kjeden har alltid hatt en inkluderende kultur, og i dag er mangfoldsarbeidet
en systematisk del av strategien.
Franchisetakerne forteller at franchisegiver er nær og
inkluderende. De føler seg respektert og blir sett og hørt.