Illustrasjonsfoto: Bambora

Bambora og Lindorff samarbeider

Betalingsselskapet Bambora og kreditthåndteringsleverandøren Lindorff inngår et strategisk samarbeid for å tilby butikkeiere og tjenesteleverandører en enklere måte å ta betalt med faktura.

Publisert

Bambora og Lindorffs faktura- og delbetalingsløsning lanseres i Norge og Sverige nå i høst, og den første store kunden er det svenske helsefirmaet Praktikertjänst, hvor over tusen tannleger vil tilby den nye betalingsløsningen i løpet av høsten. Tjenesten skal etter planen lanseres i Finland, Danmark og Island i 2018, skriver Bambora i en pressemelding.

– Like enkelt med faktura som med kort

Samarbeidet med Lindorff innebærer at Bamboras kunder kan tilby faktura- og delbetaling direkte via sine eksisterende kortterminaler uten å måtte investere i nytt utstyr, ta kredittrisiko eller gjennomføre komplisert integrasjon. Løsningen skal ikke innebære noe merarbeid for kunden, da Lindorff administrerer hele betalingskjeden fra utsending av faktura til påminnelser til sluttkunden. Pengene fra fakturabetalinger blir betalt til kunden like fort som ved vanlige korttransaksjoner; vanligvis neste virkedag, skriver Bambora.

– Tradisjonelle fakturaer og delbetalinger har ofte vært en kronglete affære for både kjøpmenn og kundene deres. I tillegg innebærer papirfakturaene en del tidkrevende arbeid for kjøpmenn som selv må ta hånd om utsending og påminnelser, sier teknologisjef Daniel Nordholm i Bambora.

Daniel Nordholm, CTO Bambora och Erika Rönnquist Hoh, Sverigechef Lindorff. (Foto: Bambora)

– Ved å digitalisere denne prosessen sammen med Lindorff har vi gjort faktura- og delbetalinger til en så enkel og smidig opplevelse som et vanlig kortkjøp, Nordholm.

– Betaling skal være enkelt

Målgruppa for Bambora og Lindorffs tjeneste er hovedsakelig mellomstore butikker og serviceleverandører som selger produkter og tjenester til relativt store beløp, og i noen tilfeller uforutsigbare beløp. I begge tilfeller kan det bli problematisk for sluttkunden om kreditt- eller delbetaling ikke tilbys.

– Bambora er, akkurat som oss, opptatt av å gjøre betalinger enkelt. Det gjør vi forstår hverandre godt, slik at vi kan utvikle bedre og smartere løsninger for både forhandlere og sluttbrukeren, sier Erika Rönnquist Hoh, som er sverigesjef i Lindorff.

Nye terminaler hos over tusen tannleger

Når betalingstjenesten nå lanseres hos Praktikertjänst, vil selskapets over tusen tannleger få moderne Bambora kortterminaler som kan håndtere nye mobile betalingsmåter, som Apple Pay og Samsung Pay.

– Omverdenen forandres stadig med nye krav til kvalitet, pasientsikkerhet, hastighet og administrasjon. Derfor ønsker vi nå å ta i bruk en betalingsløsning som gjør det enklere for både pasientene og tannlegene, samtidig som det reduserer de administrative kostnadene våre, sier Fredrik Ahlström, som er betalingsansvarlig hos Praktikertjänst.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS