For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

TOTAL
(digitalt + papir)

1 år til kr 2250,-
(herav mva kr 250)

Kjøp

DIGITAL
(kun digitalt)

1 år til kr 1800,-
(herav mva kr 0,-)

Kjøp

cropped hand of man using mobile phone
Forbrukere i 2024 er mer selektive med hva de kjøper og hvor, viser BCGs ferske rapport.

Europeiske forbrukere bruker mindre penger selv om inflasjons­presset avtar

En ny undersøkelse fra Boston Consulting Group (BCG) viser at forbrukere over hele Europa blir skvist fra flere kanter. 73 % av de spurte sier at prisen på varer og tjenester har økt i første halvdel av 2024. Samtidig har ikke lønninger og sparing holdt tritt: 25 % av de spurte sa at inntekten deres falt i første halvdel av 2024, og 28 % klarer ikke spare like mye som før.

Powered by Labrador CMS