Portrett, Espen Hermansen. Mørk jakke rutet skjorte.
Espen Hermansen har gått fra Nova Vista til Ahead Group.

Opp til morselskapet etter gjennomført snuoperasjon

Espen Hermansen er blitt Head of Growth i Ahead Group Norway etter å ha hjupet datterselskapet Nova Vista med en resultatforbedring på 10 millioner kroner.

Publisert

Espen Hermansen bekrefter overfor Retailmagasinet at han nå går inn i en stilling som Head Of Growth i Ahead Group:

– Her skal jeg hjelpe organisasjoner med å skalere merkevarene sine gjennom Ahead, og implementere strategier og arbeidsmetoder som driver forretningsvekst.

Byråene i Ahead er: Hyper, Wergeland Apenes, Nova Vista, Elg, Oculos, POP Film, Varejo og Clay.

– Gjennom våre byråer leverer Ahead et bredt spekter av tjenester innen markedsføring og kommunikasjon som annonsering, innhold, CRM, PR, merkevareopplevelse, events, mediekjøp, SoMe, retail ekspertise, filmproduksjon, innsikt og strategi, forklarer Hermansen.

Fra Nova Vista etter 10 MNOK i forbedring

Hermansen kommer fra stilling som daglig leder i Nova Vista der han gjorde en snuoperasjon de to siste årene og økte bunnlinjene med mer enn 10 MNOK.

– Ut over det har jeg lang erfaring fra byråbransjen og startet et selskap i 2003 som ble solgt til Ahead Group. Jeg har jobbet spesielt mye med retail både på leverandør og kjedesiden, sier Hermansen.

På eget forlag har han også gitt ut Gründerboka, en bok for dem som ønsker å starte eget selskap og som tar for seg en rekke temaer fra oppstart til markedsføring og forretningsdrift.

Powered by Labrador CMS