Rubin Ritter: – For fjerde kvartal har teamet nå fullt fokus på en sterk årsavslutning. (Foto: Zalando)

Zalando forventer sterk salgsvekst

Zalando forventer en salgsvekst på 20–25 prosent i fjerde kvartal. I tredje kvartal gikk resultatmarginen ned til -3,2%.

Publisert

Rapporten for 3. kvartal viste en fin topplinjevekst:

  • Omsetningsvekst på 11,7% i 3. kvartal, 2018
  • Antall ordre økte med 22,8% til 27,7 millioner
  • Antall aktive kunder var på 25,1 millioner, seks prosent av Europas befolkning

Finansielt utfordrende Q3

Av rapporten fremgår det at Zalando forventer en salgsvekst i fjerde kvartal 2018 på 20–25 % etter et finansielt utfordrende tredje kvartal, med en salgsvekst på 11,7%, til EUR 1,2 milliarder, og en justert EBIT på EUR –38,9 millioner med en margin på –3,2%.

"Ikke fornøyd"

Rubin Ritter, Zalandos konsernsjef, kommenterer:

– Vi er klart ikke fornøyd med våre finansielle resultater i tredje kvartal. Vårt blikk er nå festet på å bygge økosystem for europeisk mote i full fart, og vårt 2020-mål om å doble businessen til 10 milliarder euro i brutto salgsvolum. For fjerde kvartal har teamet nå fullt fokus på en sterk årsavslutning.

Powered by Labrador CMS