Foto: Vipps

Vipps Norges mest anbefalte merkevare

YouGov BrandIndex lanserer Norges mest anbefalte merkevarer 2019. I år topper Vipps.

Publisert

Vipps får en Brand advocacy-score på 63,8 og inntar igjen førsteplassen på Brand advocacy-rangeringen. Vipps sitter med størst markedsandel for mobilbetaling i Norge, og har fått meget positiv omtale i Norge det seneste året. De tar dermed også førsteplassen når det kommer til rangeringen av høyest BUZZ (‘positiv snakkis’).

Sbanken holder fast i andreplassen med en score på 60,8 foran Toyota, som får en score på 60,3.

Kiwi som også topper YouGov Brandindex’ overordnede imagerangering, er kommet inn på topp 10 sammen med Norges største markedsplass, FINN.no og Huawei på tiendeplass. Huawei blir generelt vurdert høyt på «verdi for pengene». BrandIndex viser at nordmenn føler de får ‘mye verdi for pengene’ når de kjøper produkter fra Huawei.

Klatrerne

Obos Eiendomsmeglere har forbedret sin Brand advocacy-score med 12,8 poeng, og er dermed årets høydehopper.

Mange av Obos Eiendomsmegleres ambassadører bor i Oslo/Akershus regionen og er over 60 år, viser YouGov Profiles. De holder seg dessuten i høyere grad orienterte via Dagens Næringsliv og Finansavisen i forhold til befolkningen generelt. Bakerste tallene i parentes utgjør befolkningen generelt.

Om rankingen

BrandIndex er en daglig måling av nordmenns oppfatning av mer enn 300 merkevarer. Hver dag intervjuer YouGov BrandIndex 100 personer som er representative for den generelle befolkningen, og spør om deres holdninger til forskjellige merkevarer.

Data er et samlet gjennomsnitt for alle intervjuer med kunder av de enkelte selskaper/merkevarer i perioden 1. november 2018 til 31. oktober 2019. Vi har kun tatt med selskaper/merkevarer som har oppnådd minimum 200 intervjuer innenfor denne perioden.

Powered by Labrador CMS