StrongPoint-sjef Jakob Tveraabak er fortsatt optimistisk selv om dagligvarebransjen utsetter investeringsbeslutninger i dagens økonomiske klima.

Omsetningsfall for StrongPoint – men har fortsatt tro på sine ambisiøse mål for 2025

StrongPoint-sjefen mener at utsiktene for retailteknologi er svært positive på mellomlang og lang sikt, men at den generelle investeringspausen påvirker StrongPoint negativt på kort sikt.

Publisert

StrongPoint ASA fikk en omsetning på NOK 293 million i tredje kvartal, rapporterer selskapet nå på morgenkvisten. Det er NOK 53 millioner lavere enn i samme kvartal i fjor

EBITDA (driftsresultatat før avskrivninger) falt med  17 millioner til beskjedne 3,8 millioner.

Toppsjef Jacob Tveraabak kommenterer kvartalstallene:

– Usikkerhet, inflasjon og renter dominerer fortsatt nyhetene i markedene. Som en konsekvens ser vi at forbrukere reduserer forbruket. Selv om vi i StrongPoint er heldige ved i hovedsak å rette oss mot den stabile og robuste dagligvarebransjen, utsetter våre kunder investeringsbeslutninger. Mens utsiktene for retailteknologi er svært positive på mellomlang og lang sikt, påvirker den generelle investeringspausen StrongPoint negativt.

– Selv om det fra utsiden ser vanskelig ut å nå våre finansielle mål for 2025 med det nevnte klimaet og kostnadskutt, står vi ved disse ambisjonene. Hovedårsaken til det er store prosjekter vi tror vil materialisere seg i høst i tillegg til vår gode organisasjon.

– Vårt banebrytende cash management-prosjekt på den iberiske halvøya er et eksempel på det. Videre er jeg svært positiv til vårt gjennombrudd i UK med våre løsninger, som kommunisert tidligere.

– Vi er overbevist om at teknologi vi fortsette å spille en viktig rolle framover. Det er en megatrand som StrongPoint er klar for og godt posisjonert for å utnytte. I sum vil utfallet av disse spennende mulighetene – på det som for StrongPoint er relativt nye og store markeder – definere vår bestående tro på å nå våre finansielle mål.

Powered by Labrador CMS