Startskudd for Tele 2 sin butikksatsing

I dag gikk startskuddet for Tele2 sin satsing på en riksdekkende kjede av egne butikker i Norge.

Publisert
Administrerende direktør for Tele2 Butikkene, Morten Evjen, har sett frem til åpningsdagen på Strømmen Storsenter i lang tid.

- Enkelt, men komplisert


GLAD: - Dette har vi gledet oss til, sier administrerende direktør Morten Evjen for Tele2 Butikkene, som lover fokus på kundeservice. GLAD: - Dette har vi gledet oss til, sier administrerende direktør Morten Evjen for Tele2 Butikkene, som lover fokus på kundeservice. - Dette har vi gledet oss til, og jeg kan love alle norske mobilkunder at vi skal utmerke oss på kundeservice, sier administrerende direktør for Tele2 Butikkene, Morten Evjen (bildet).

Gjennom butikkene ønsker Tele2 å utvide kontakten med norske mobilbrukere, og man legger ikke listen lavere enn at man går ut og inviterer til "fantastiske kundeopplevelser."

- Vi selger enkle, men allikevel kompliserte produkter. Jo bedre kjent kunden blir med produktet før hun kjøper det, desto lykkeligere Tele2-kunde tror vi hun blir. Våre medarbeidere er våre stjerner, og de skal være lett tilgjengelige for våre kunder. De vil hjelpe til med alt kunden spør om, være seg abonnement, telefoner, oppsett av e-post, overføring av kontakter, nedlasting av apper eller faktura for den saks skyld. For mange kan dette være selvsagte ting, mens for andre er det viktig å få hjelp. Stadig flere kjøper smarttelefoner, men det betyr ikke at det alltid er like enkelt å sette dem opp slik at man får mest mulig ut av dem. Med Tele2 Butikkene gir vi kundene et sted hvor de kan møte dyktige og engasjerte medarbeidere som står parat, fortsetter Evjen.

Store ambisjoner


Allerede 6. juni åpner neste Tele 2 Butikk, på Torgalmenningen i Bergen, og i slutten av juni står Torvbyen i Fredrikstad for tur. Butikkene skal i følge Tele 2 skille seg fra andre telebutikker med et innovativt butikkonsept. Blant annet vil det være en «powerwall» hvor alle telefonene er «live» slik at kundene kan teste ut og bli kjent med telefonen og hvordan den fungerer. Dette er helt nytt i Norge, og finnes kun i et fåtall av Tele2 sine 47 butikker i Sverige. Butikksatsingen er et viktig steg på veien for at Tele2 skal bli en klar nummer to på det norske mobilmarkedet. Undersøkelser som Tele2 har gjennomført viser at kundenes behov for rådgivning om både abonnement og telefoner vokser som en følge av smarttelefonenes inntok og datarevolusjonens tidsalder.

- Tele2 har vært en utfordrer i Norge siden telemarkedet åpnet på midten av 90-tallet. Vi har kommet langt i byggingen av vårt eget mobilnett, og etablering av egne Tele2-butikker vil bli nok en milepæl i vår industrielle satsing på å utvide kontakten med norske mobilkunder. Åpningen av Tele2 Butikkene er et stort og viktig skritt for oss. Vi skal møte kundene der de er, enten det er på internett eller på kjøpesenteret, og over alt tilby den beste servicen. Det er ikke mange ukene siden vi vant kundeserviceprisen for mobilbransjen, og vi har ambisjoner om å vinne den igjen, sier Arild Hustad, administrerende direktør for Tele2 Norge.
Powered by Labrador CMS