– Det å åpne butikker er et tegn på tillit, fastslår Paul Marshall, som også var innom nyåpnede Specsavers Bekkestua i Bærum.

Brillesjef på sitt første Norges-besøk: Tror på økt vekst

– Alt ligger til rette for mer vekst i Norge, fastslår Paul Marshall som nylig var på en ukelang tur til Norge for å besøke butikkene i det familieeide franchise-konseptet til Specsavers.

Med bakgrunn fra supermarkedgiganten Sainsburys og Vets4Pets, tar Paul Marshall over som ny direktør for Specsavers Norden. I tillegg til det nordiske ansvaret, er han også leder for Specsavers UK og Irland.

Nivået i Norge har imponert ham så langt.

– Det er veldig inspirerende å treffe partnerne i Norge. Og jeg forstår veldig godt hvorfor mange butikker kan melde om omsetningsrekorder og gode tall. Butikker med moderne teknologi og dyktige medarbeidere gir kundeservice og øyehelse i verdensklasse. Også må jeg innrømme at jeg er overrasket over språkkunnskapene her. Alle snakker mye bedre engelsk enn det jeg trodde, skryter han.

Paul Marshall bruker mye tid på å bli kjent med de lokale partnerne i Specsavers. Her med optikerpartner Kjærsti Wiig på Lade.

Nylig åpnet Specsavers butikk nummer 84, på Bekkestua i Bærum.

– Det å åpne butikker er et tegn på tillitt. Vi er en franchisemodell, men jeg vil si vi har mer kontakt og støtte til den enkelte enn det som kanskje er vanlig. Med et solid servicekontor som yter support for at butikkene skal lykkes i sitt marked, har vi et gjennomarbeidet konsept for dem som ønsker å drive egen butikk, forteller Marshall. Han mener det er potensiale for økt vekst i Norge.

– Vi skal åpne flere Specsavers-butikker i 2022. Med implementering av ny teknologi som sørger for markedets mest avanserte synsundersøkelser og partnerskapet i fokus, har vi vekst i sikte, sier Paul Marshall. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS