Et kundebesøk hos Specsavers i Sandvika. (Ill. foto: Nils Vanebo)

Klatrer mest på YouGovs BrandIndex

Specsavers topper listen over norske merkevarer som har økt sin positive omtale mest i 2018.

Publisert

YouGov BrandIndex publiserte nylig listen over hvilke merkevarer i Norge som ligger på snakkis-toppen og får mest positiv omtale. Specsavers stakk av som listevinner over merkevarene som har klatret mest i non-foodsegmentet.

Den positive snakkisen

Folks positive assosiasjoner til optikerkjeden økte med 2,7 prosent i 2018, fra 5,8 prosent i 2017 til 8,4 prosent.

Henning Eriksen

– Vi har en proaktiv kommunikasjonsstrategi, og det er hyggelig å konstatere at merkevaren blir snakket positivt om. Jeg håper at dette også betyr at flere nordmenn tar øyehelsen sin på alvor, og tester synet sitt, sier Henning Eriksen, adm.dir. i Specsavers Norge.

I listen som omfatter alle klatrerne blant merkevarene, inkludert både food- og non-foodsegmentet, havner Specsavers på en 6.-plass, av dem som har klatret mest.

Stor kundetilfredshet

Også i fjor kom Specsavers svært godt ut av flere forbrukerundersøkelser, spesielt når det gjelder kundetilfrrfshet.

Årets YouGov BrandIndex​-undersøkelse:

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS