![Et kundebesøk hos Specsavers i Sandvika. (Ill. foto: Nils Vanebo)](https://image.retailmagasinet.no/427037.webp?imageId=427037&width=960&height=540&format=jpg)
Klatrer mest på YouGovs BrandIndex
Specsavers topper listen over norske merkevarer som har økt sin positive omtale mest i 2018.
YouGov BrandIndex publiserte nylig listen over hvilke merkevarer i Norge som ligger på snakkis-toppen og får mest positiv omtale. Specsavers stakk av som listevinner over merkevarene som har klatret mest i non-foodsegmentet.
Den positive snakkisen
Folks positive assosiasjoner til optikerkjeden økte med 2,7 prosent i 2018, fra 5,8 prosent i 2017 til 8,4 prosent.
![Henning Eriksen](https://image.retailmagasinet.no/427068.webp?imageId=427068&width=960&height=642&format=jpg)
– Vi har en proaktiv kommunikasjonsstrategi, og det er hyggelig å konstatere at merkevaren blir snakket positivt om. Jeg håper at dette også betyr at flere nordmenn tar øyehelsen sin på alvor, og tester synet sitt, sier Henning Eriksen, adm.dir. i Specsavers Norge.
I listen som omfatter alle klatrerne blant merkevarene, inkludert både food- og non-foodsegmentet, havner Specsavers på en 6.-plass, av dem som har klatret mest.
Stor kundetilfredshet
Også i fjor kom Specsavers svært godt ut av flere forbrukerundersøkelser, spesielt når det gjelder kundetilfrrfshet.
![Klatrer mest på YouGovs BrandIndex](https://image.retailmagasinet.no/427099.webp?imageId=427099&width=960&height=326&format=jpg)
Årets YouGov BrandIndex-undersøkelse:
![Klatrer mest på YouGovs BrandIndex](https://image.retailmagasinet.no/427126.webp?imageId=427126&width=960&height=704&format=jpg)
(Pressemelding)