Halodi skal sammen med StrongPoint utvikle en robotisert dagligvareløsning i butikk.

StrongPoint investerer i dagligvare-roboter

StrongPoint har investert i og inngått et strategisk partnerskap med Halodi Robotics.

Publisert

Halodi er leverandør av humanoide roboter og vil sammen med StrongPoint utvikle en robotisert dagligvareløsning i butikk. Verdien av partnerskapet er estimert til ca. 8 millioner norske kroner, hvor ca. halvparten er til forskning og utvikling i prosjektet og halvparten som en direkte investering i Halodi Robotics.

Målet med partnerskapet er å utvikle en robotisert løsning for dagligvarehandelen som vil hjelpe de ansatte med repetitive oppgaver, slik at de kan fokusere på mer komplekse oppgaver og kundene.

– I StrongPoint tror vi at teknologi er en viktig del av løsningen for å øke effektivitet og produktivitet i butikk. Vi har en lang historie og et stolt rykte som leverandør av nyskapende og verdensledende teknologiløsninger til våre kunder i dagligvarehandelen, og gjennom dette partnerskapet ser vi frem til å utvikle, sammen med Halodi Robotics, teknologiløsningene for fremtiden, sier Jacob Tveraabak, CEO i StrongPoint i en pressemelding.

Som en del av partnerskapet vil StrongPoint bli eksklusiv distributør av løsningen i nøkkelområder i Europa, og selskapet planlegger å starte samtaler med utvalgte ledende dagligvarekjeder for pilottesting.

– Vi er veldig stolte av å inngå et partnerskap med StrongPoint i dette prosjektet. Teamet deres har med seg tiår med erfaring og kunnskap i dagligvaresektoren, en bransje hvor vi ser enorme muligheter for bruk av roboter i butikk for å støtte de ansatte, sier Bernt Børnich, CEO i Halodi Robotics.

Powered by Labrador CMS