Håkon Smith Andersen (t.v.) og Sigurd Herrlin Sørensen har allerede funnet tonen. (Foto: Retail Energy)

Retail Energy får ny daglig leder

Retail Energy satser mer på kundeinnsikt og analyse når de henter inn ny daglig leder, Håkon Smith Andersen, som kommer fra dunnhumby, skriver selskapet i en pressemelding.

Publisert

– Et viktig grep for å utvikle enda mer treffsikre og effektive kommunikasjonsløsninger for kundene våre, sier avtroppende leder og gründer Sigurd Herrlin Sørensen.

Seks år i dunnhumby

Håkon Smith Andersen tiltrer den nye stillingen etter seks år som Head of Customer Communication and Media i konsulentselskapet dunnhumby. Ifølge Herrlin Sørensen er ansettelsen av Håkon en del av en omfattende strategiprosess/omstrukturering for å fokusere mer på innsikt og analyse for optimalisering av kundeopplevelser og salg i butikk:

Større krav til handelsaktører

– Gjennom ansettelsen av Håkon viser vi at vi tar innsikt og analyse på alvor i arbeidet med å utvikle treffsikre og effektive kommunikasjonsløsninger for våre kunder. Marginpress i handelen vil kreve bedre svar på effekten av markedsinvesteringene. For å få disse svarene trenger vi bedre forståelse av kundenes behov og adferd. Dagens varehandel er gjennom en spennende transformasjon der kundene forventer en sømløs kundeopplevelse, der nett og fysisk butikk smelter sammen. Dette vil sette større krav til hvordan handelsaktørene kommuniserer mot markedet. Innsikt, analyse og måling vil bli enda viktigere i arbeidet med å ta frem effektiv og god kommunikasjon gjennom å forstå den nye kundereisen.

Herrlin Sørensen går over i stilling som arbeidende styreformann og rådgiver.

Vil optimalisere kundeopplevelsen

Smith Andersen har med seg kompetanse og erfaring fra omfattende bruk av kundedata innen bl.a. 1:1 kommunikasjon/kupongprogrammer, lojalitetsprogram, CRM, kampanjeoptimalisering og digital utvikling. Han har også tidligere erfaring fra salgs- og markedsledelse fra leverandørleddet hos L`Oréal og Nike, og er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.

– Jeg vet at målrettet, kundetilpasset og relevant kommunikasjon fungerer, og at det skaper gode kundeopplevelser og salgsløft for merkevarer og butikker, fysiske som nettbutikker.

Eksperter på retail marketing

– Vi møter stadig høyere forventninger fra kundene i alle markeder, og det er avgjørende å sette kunden først i alle prosesser. Det handler om å forstå kundenes behov og skape de optimale kundeopplevelsene for å drive salgsvekst. Jeg ser fantastiske muligheter fremover, og stort potensial for mange aktører og bransjer, sier Smith Andersen og legger til:

– Retail Energy er et reklamebyrå som har tatt en tydelig posisjon som et selskap som er eksperter på retail marketing, optimalisering av butikkleddet og som tar kundereisen på alvor. Skulle jeg bytte jobb måtte det være til et miljø som tar retail på alvor.

Retail Energy

ble startet i 2012. Retail marketing-byrået har siden bygget på med innsikt og analyse gjennom kjøpet av SeeYou AS og produksjon, trykk og logistikk gjennom oppstarten av Retail Production AS.

Powered by Labrador CMS