Prisen ble mottatt av Mette Fossum, direktør informasjon og samfunnskontakt. (Foto: Apeland)

REMA 1000 ‘Årets klatrer’

REMA 1000 er Årets klatrer i RepTrak Norge 2019.

Publisert

Rema 1000 opplevde et omdømmefall da butikkjeden i 2017 lanserte sin bestevennstrategi. I løpet av de siste to årene har de gradvis vunnet tilbake tilliten fra kundene, og Rema 1000 er i 2019 årets omdømmeklatrer. Rema 1000 øker med 7,3 poeng til en score på 76,4 i årets omdømmemåling.

– Lanseringen av bestevennstrategien gjorde at vi ble oppfattet som arrogante. Vi måtte gå tilbake til vårt opprinnelige budskap om at «det enkle er ofte det beste», sier Mette Fossum, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Rema 1000.

– Omdømme skapes ikke fra et kontor i Oslo. Det skapes i hverdagen i møter mellom kjøpmennene våre og kundene. Det beste vi har er kjøpmennene våre, derfor er det kjøpmennene våre som fronter budskapet vårt, forklarer Fossum.

Rema 1000 scorer bedre på samfunnsansvar. Fossum tror dette blant annet skyldes innsatsen for å bidra til et inkluderende arbeidsliv og dyrevelferd, og kjøpmennenes innsats i lokalsamfunnene de er en del av.

– Når jeg snakker med folk er de mest opptatt av å snakke om sin lokale Rema-butikk. Det viser at innsatsen til kjøpmennene våre ute i butikken er helt avgjørende, sier Mette Fossum.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS