Ill foto: Per Jacobsen og Johnny Albøge under nyåpningen av Jula i Harstad.

Jula tar i bruk digitale prisetiketter

Jula har begynt utrullingen av digitale prisetiketter. Neste år er de på plass i kjedens norske varehus.

Publisert

Leverandør er SES Imagotag. Til Retailmagasinet sier viselandssjef Johhny Albøge:

– Vi installerer i de svenske varehusene i løpet av 2019 og i de norske og polske i 2020.

Dette vil spare mye tid for våre medarbeidere i varehusene for eksempel ved prisendringer og varetellinger og gir oss også en del andre muligheter som gjør oss mest mulig dynamiske i forhold til tilbud og priser.

Til market.se sier Magnus Sigurd, sjef for forretningsutvikling i Sverige:

– Digitaliseringen av våre varehus går nå inn i en ny fase hvor de digitale etikettene gir mange flere muligheter enn bare å sette prisen digitalt. Ting som tidligere ikke var mulig i den fysiske handelen kan vi gjøre ganske enkelt med digitale prisetiketter. De forskjellige kanalene begynner å flyte sammen. Opplevelsen i varehusene nærmer sig nå opplevelsen på nettet. Nå kan vi sømløst møte kundens forventninger på en enda bedre måte. Vi vet at vi alltid vil ha rett pris på alle våre produkter på samtlige plattformer. Lagerstyringen blir enklere, og produktene er alltid på rett sted. Vi får ganske enkelt en høyere kvalitet på det totale tilbudet vårt.

Powered by Labrador CMS