F.v. Jens Levin, Sitoo, Henning Fladland og Øyvind Bustnes, Varner.
F.v. Jens Levin, Sitoo, Henning Fladland og Øyvind Bustnes, Varner.

Varner går over til skybasert kassasystem- valgte Sitoo

Varner-Gruppen har valgt det svenske Sitoo for håndtering av e-handel og fysisk butikk. Løsningene skal tas i bruk i samtlige av Varners 547 fysiske butikker i Norge.

Publisert

Varner – som består av kjedene Cubus, Dressmann, Dressmann XL, Bik Bok, Carlings, Volt, Junkyard og Levi’s Store – har nærmere 8.500 medarbeidere i Norge, Sverige, Finland, Island og Danmark. Med seks nettbutikker og totalt 1.200 fysiske butikker, har de som mål å bli Skandinavias ledende data- og teknologidrevne motekonsern.

Med behov for ny løsning falt valget på Sitoos skybaserte kassasystem (POS) og plattform for enhetlig handel (Unified Commerce Platform). Sitoo benyttes fra før av blant annet av Norrøna, Gina Tricot, Glitter, Nilson Group og Filippa K.

– Vi satte oss ned for å kartlegge hva som kjennetegner vår eksisterende handleopplevelse, hva som kan forbedres, og hvordan vi mener framtiden vil se ut. Deretter begynte vi å se etter teknologien som kunne gi oss støtten vi trenger. Et av våre fem prinsipper som skal sikre en god handleopplevelse er at “tiden er best brukt på kunden”. Vi ønsker ikke at våre salgsmedarbeidere skal bli hemmet av trege systemer eller unødvendige prosesser, sier Henning Fladland, Product Manager i Varner.

Sitoo har hatt god vekst i Sverige og Danmark de siste fem årene, og 25 prosent av den svenske detaljhandelen bruker i dag Sitoos SaaS-plattform.

- Varner er en av moteindustriens største og beste aktører. De forstår hvor viktig det er å hele tiden være i forkant av endringer i kunders forventninger og atferd – og å investere i teknologien som gjør dette mulig. Vi er svært glade for at de valgte Sitoo, og vi ser fram til et langt og fruktbart samarbeid, sier Jens Levin, medgründer og CEO i Sitoo. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS