Driftsleder Alexandra Warelius (t.h.) og produktsjef for MyPack i PostNord May Helen Hansen Lundberg er stolte av opplegget på Ski Storsenter.

Pick-up-point gir sømløs kundeopplevelse

På Ski Storsenter får kundene nå en sømløs kundeopplevelse etter åpning av et nytt pick-up-point, kombinert med prøverom. Hentepunkthjelp tilbys.

Publisert

– Med høysesong og volumøkning de neste årene er det viktig at vi har pick-up-points som på Ski Storsenter, skriver PostNord i en pressemelding.

I kundeservice-lokalet inne på Ski Storsenter kan kundene nå hente og returnere sine pakker. Driftsleder for butikknettverket i Norge, Alexandra Warelius, åpner for flere slike i 2020. Ski Storsenter er det andre i sitt slag. Sandvika Storsenter var først ut tidligere i år.

Her kan kunden prøve klærne som er kjøpt. 

I tillegg til mulighet for både henting og returnering av pakker, er det også prøverom inne i lokalet. Som kunde kan du enkelt prøve klærne du har bestilt før du tar de med hjem.

Sømløs kundeopplevelse

– Som oftest henter kunden pakken sin på butikken samtidig som han eller hun handler inn dagens middag. Men på Ski Storsenter får kunden en totalt sømløs kundeopplevelse, med mulighet for hentepunkthjelp. Har kunden kjøpt en kjole på nett og hentet denne på vårt pick-up-point? Med hentepunkshjelp får kunden assistanse med å finne et par sko som passer til kjolen inne på senteret, fortsetter Alexandra.

Høysesong og volumøkning

Julehandelen, Black Friday og Black Week nærmer seg. For PostNord betyr det store pakkevolumer og økt trafikk.

– Vi ser at trenden i markedet nå har blitt mer kampanjeorientert. Det betyr at det er store mengder pakker over en kort periode, som igjen kan gi logistikkutfordringer. Dette er Singles Day og Black Friday to gode eksempler på.

– I dag har vi mer enn 1580 utleveringssteder, og vi ser spesielt i de store byene at det er begrenset med plass i butikkene. Våre pick-up-points som på Ski storsenter gir avlastning i perioder med store volum, sier Alexandra.

Flere lokaliseringer

I tillegg til Ski har PostNord pick-up-points på Grünerløkka, Sandvika og i Bergen.

– Med høysesong og den generelle volumøkningen vi vil se de kommende årene, så er det viktig at vi har egne pick-up-points strategisk plassert rundt om i landet. Hensikten er at disse skal ta mye av volumene, og da spesielt de store pakkene.

Per i dag har PostNord kun to egeneide pick-up-points, på Løkka og i Bergen. Ski og Sandvika er i samarbeid med Thon-gruppen.

Jobbes med flere

Alexandra kan også avsløre at jobbes med flere pick-up-points på kjøpesentre rundt om i landet.

– Vi ønsker å åpne flere pick-up-points på flere kjøpesentre med oppstart førstekvartal 2020 – det er planen. Samtidig har vi planer om egeneide pick-up-points, i regi av PostNord, slik vi i dag har på Grünerløkka og i Bergen, avslutter Alexandra.

Powered by Labrador CMS