Kjedemagasinet 7/2015

Strømmen Storsenter ble kåret til Årets kjøpesenter på Kjøpesenterkonferansen og betegnes som et av de mest profesjonelle kjøpesentrene i Norge. Men senterledelsen skal ikke hvile på laurbærene og ser stadig etter ting de kan forbedre. I Kjedemagasinet 7/2015 kan du lese mer om Strømmen Storsenter.

Publisert
Tema i denne utgaven er salg og service i butikken, og du kan lese om følgende: 

Leder: Ta kundeservice på alvor
«Mange ser på e-handel som en trussel mot den tradisjonelle fysiske butikken, men det er ikke sikkert fremtiden er så mørk som mange frykter.»
Les lederartikkelen her

Tilliten holder seg rekordlav
Forbrukertillitsindeksen (CCI) holder seg på samme lave nivå som i september.

Fortalte som sine franchiseerfaringer
Fire franchisetakere var invitert til å fortelle om sine erfaringer da Norsk Franchise Forum arrangerte Franchisekonferansen 2015 hos Oslo Handelsstands Forening.

Moderne senterdrift: Strømmen Storsenter
Hviler ikke på laurbærene
Strømmen Storsenter ble kåret til Årets kjøpesenter på Kjøpesenterkonferansen og betegnes som et av de mest profesjonelle kjøpesentrene i Norge. Men senterledelsen skal ikke hvile på laurbærene og ser stadig etter ting de kan forbedre. 

Utrolige muligheter med lys
Butikkbelysning har ofte vært preget av høye lysnivåer – altså mye lys – og høyt energiforbruk. Øyet trekkes mot det lyseste, og det har også vært en populær oppfatning at mer lys gir mer salg, men dagens skjerpede energikrav setter en stopper for denne konkurransen.

Nær 150 deltok på Retailkonferansen
Nærmere 150 personer deltok på den 15. Retailkonferansen nylig og de fikk lære om suksesser og snuoperasjoner i Norsk retail.

Økt salg med musikk i butikk
Med riktig musikk på riktig sted til riktig tid økte salget i en motekjede med 31,7 prosent.

Har vokst seg til gaselle
Ingar Paul Taxt og Silmar har hatt en eventyrlig vekst i selskapets sju år lange liv. Det begynte med elektriske handlevogner, men nå tilbyr Silmar en rekke produkter som skal bedre handleopplevelsen og trivselen.

Retailtrender: Teknologisk intervensjon
Teknologiske og digitale muligheter som digital signage, mobil POS, interaktive skjermer, QR-koder, RFID, beacons, automater, roboter og mye mer er din mulighet for å løfte shoppingopplevelsen og servicekonseptet til et helt nytt nivå og ofte i tråd med idealet om omnichannel.

Franchise: Franchise destillert - del 7
Rekruttering og utbygging

Fagtema: Salg og service i butikken


Veien til økt salg i butikken
Mersalg og økt konverteringsrate er to måter å øke topplinjen på. Trening av ledere og medarbeidere gir ofte resultater, men investeringen kan være høy – både i tid og penger. Her er noen tips fra Euro Business School på hvordan du kan bli best i varehandelen.

Med bredside til norsk varehandel
Pål R. Silseth i Norsk Kundebarometer mener norsk tradisjonell varehandel ikke tar kundeservice på alvor og sakker akterut i forhold til bil, bank og finans.

Tester og måler hvert kvartal
For Ark Bokhandel er testing og måling i forbindelse med kjøpsprosessen i butikken like viktig som de økonomiske kvartalstallene. Til det bruker de mystery shoppere.

Prisdryss på Kjøpesenterkonferansen


Kicks kåret til årets butikkjede
Parfymerikjeden Kicks ble kåret til årets butikkjede under Kjøpesenterkonferansen. En vellykket reposisjonering og forbilledlig bruk av teknologi ble trukket frem av juryen som noe av grunnen til at Kicks vant.

«Hva skal gata hete» til topps
Aker Brygges historiske gatenavn-kampanje stakk av med gullet da en samlet norsk kjøpesenterbransje kåret sine beste under årets Kjøpesenterkonferanse.

Amfi Alta vant pris for sitt driftsteam
Amfi Alta ble kåret til «Årets Driftsteam» under Kjøpesenterkonferansen.

Faste spalter


Imas-index
uke 40-44

Leverandøroversikt







Powered by Labrador CMS