Alle MENY-butikkene har bemannet fiskedisk.

Stolt av omdømmeranking

MENY ender på 5. plass i en rangering over norske merkevarer nordmenn vil være mest stolte over å jobbe for.

Publisert

Det er oppsiktsvekkende, også i europeisk sammenheng, ettersom dagligvarebransjen generelt ikke oppfattes som høystatus, skriver Meny i en pressemelding..

Assosieres med gode verdier

YouGov BrandIndex har gjennom ett år daglig spurt 100 nordmenn hvilke merkevarer de vil være stolte over å jobbe for og hvilke de vil være flaue over å jobbe for, og basert på denne målingen får 280 merkevarer en netto omdømmescore. MENY ender på en femteplass, kun slått av SAS, Samsung, Mercedes-Benz og Volvo.
– MENY har all grunn til å være stolte over dette resultatet. Det betyr at MENY assosieres med svært gode verdier. I de andre nordiske land ender ingen dagligvareaktør-aktører på topp-ti-lista, sier Tove Keldsen, Nordic Marketing Manager i YouGov.

Ifølge Keldsen er det i kun i Norge og i Storbritannia, blant europeiske land, at en dagligvareaktør er inne på topp-ti-lista. I Storbritannia ligger Waitrose på 6. plass over selskaper britene vil være mest stolte over å jobbe for.

Matglede og bærekraft

MENY tar resultatet som en bekreftelse på at nordmenn setter pris på supermarkedkjedens evne til å gå motstrøms og være tro mot sine verdier i et tøft marked som i økende grad preges av lavprisaktører.
– Denne målingen viser at nordmenn liker MENY og at de setter pris på vårt store utvalg, vår fokus på gode råvarer, matglede og matinspirasjon, våre 10 000 fantastiske matarbeidere og ikke minst våre verdier innenfor bærekraft og miljø. Våre kjøpmenn har mye av æren for YouGov-resultatet. De lever ut merkevaren hver eneste dag, sier MENY-sjef Vegard Kjuus.

Størst vekst i bransjen

MENY hadde en vekst på 5,6 prosent i første kvartal 2019, noe som var den høyeste veksten i hele dagligvarebransjen.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS