StrongPoint med ordre til polsk dagligvarekjede
– De siste årene har flere og flere butikker installert selvbetjente kasser, noe som frigjør tid for de ansatte til å yte mer service i selve butikken. Under koronapandemien har dette kommet godt med ettersom butikkene har innført strengere renholdsrutiner, samtidig som det minimerer risiko for smitte mellom kunder og ansatte, sier Jacob Tveraabak, administrerende direktør i StrongPoint og fortsetter:
– Vi opplever økt etterspørsel etter tjenesteautomatisering i kjølvannet av pandemiutbruddet. Samarbeidet med Partner Tech Europe og Stokrotka er et tydelig signal på at det nå skjer et skifte i dagligvarebransjen.
Ruller ut selvbetjening i det polske markedetAvtalen om selvbetjeningskassene er den første som er inngått gjennom StrongPoints nye samarbeidspartner Partner Tech Europe, Tysklands ledende utvikler og produsent av POS-løsninger, POS-enheter og mobile løsninger. Partnerskapet ble annonsert i april i år og er en viktig del av StrongPoints satsning i de landene som ikke er deres hjemmemarkeder. Nå står altså det polske markedet for tur, og de 100 selvbetjente kassene blir installert i løpet av sommeren.
– Som en av de ledende og mest velkjente dagligvarekjedene i Polen forplikter Stokrotka seg til å tilby en effektiv og trygg handleopplevelse til våre kunder i vårt stadig økende nettverk av dagligvarebutikker. Det polske dagligvaremarkedet utvikler seg raskt, og vi forbedrer oss kontinuerlig for å kunne gi kundene det beste tilbudet. Vi har startet samarbeidet med Partner Tech Europe og StrongPoint for å installere løsninger for selvbetjente kasser som en del av vår strategi for å tilby neste generasjons handleopplevelser til våre kunder, sier administrerende direktør i Stokrotka Arūnas Zimnickas.
Flere retailnotiser
-
Amazon nedbemanner kraftig
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn
-
Apple troner fortsatt på merketoppen
-
Matprisene stiger – overskuddet øker
-
Gucci, Chloe og Loewe får megabøter fra EU
-
Matprisene falt med 1,2 prosent i september
-
Forsiktig prisvekst i september
-
Den norske brilleprodusenten Kaibosh er konkurs
-
Kjøttimporten opp 50 prosent så langt i år
-
Dropper forbud mot forskjeller i innkjøpspriser
-
Nei til søndagsåpent for cruiseturister i Måløy
-
Shein åpner sine første fysiske butikker
-
100% Trumf-bonus på «ikke helt perfekte» grønnsaker og frukt i SPAR
-
Alibaba og Nvidia inngår samarbeid
-
Liten oppgang i detaljhandelen
-
Fretex i krise – innsamlingsbokser i fare
-
Bubs popper opp i New York City
-
DHL Express Norge øker prisene
-
Kina: Fall i industriproduksjon og detaljhandel
-
Bedre resultat enn ventet for H&M