Stormberg bransjevinner i bærekraftkåring
- Vi vil takke våre kunder og folket for tilliten. Det er en ære å bli ansett som bransjens mest bærekraftige - det inspirerer oss i det videre arbeidet, sier daglig leder i Stormberg, Hege Nilsen Ekberg.
Stormberg er det selskapet som lengst har ligget på topp i målingen, og ble også i 2019 og 2020 kåret av folket til tekstilbransjens mest bærekraftige. Samlet sett ble Stormberg vurdert på en femteplass over Norges mest bærekraftige selskap. I 2020 ble hele 254 norske merkevarer vurdert av folket.
- Bærekraft er et av våre viktigste fokusområder, og noe vi jobber for hver dag. Vi har en nullvisjon når det kommer til utslipp og leter hele tiden etter hvordan vi kan bli bedre. Klima- og miljøutfordringer er store, og noe vi må løse sammen. Dersom alle gjør litt kan vi få til mye sammen, sier Ekberg.
Tidligere i år ble turtøyprodusenten fra Sørlandet også kåret til Norges fremste på sosiale innovasjoner.
- Stormberg har jeg, som konsument og forsker, alltid beundret for deres sosiale og samfunnsmessige engasjement. Det som gjør dem unike er verdigrunnlaget som preger dem, sier Tor W. Andreassen, Professor ved NHH Norwegian School Economics, og grunnlegger av Norsk innovasjonsindeks, da prisene til Norges mest innovative selskaper ble delt ut i februar.
I tillegg til å klimakompensere for hele virksomheten og være tidlig ute med å teste nye klima- og miljøvennlige løsninger er Stormberg kjent for sin rekrutteringspolicy der 25 % av de som rekrutteres skal være personer som normalt havner utenfor i arbeidslivet. Stormberg har også engasjert seg for etisk handel og arbeidet for et mer transparent og åpent næringsliv.
Flere retailnotiser
-
19-åring siktet etter skyting på Storo Storsenter
-
Tusenvis av falske Labubu-dukker beslaglagt
-
Vil ikke si hvilke Narvesen-kiosker som forsvinner
-
Streik ved Amazons tyske varelagre på black friday
-
SSB: Liten oppgang i detaljhandelen
-
Biltema åpner ny kafé
-
Klarna lanserer egen kryptovaluta
-
70 Narvesen-kiosker legges ned
-
Seks pågrepet for kosmetikktyveri på Romerikssenteret
-
200.000 mottok feilaktig tekstmelding fra Power
-
Frankrike ber EU innføre sanksjoner mot Shein
-
Frankrike blokkerer Sheins nettbutikk på grunn av sexdukker
-
Prisjakt: Stor fare for «luretilbud» på Black Week
-
Normal øker omsetningen til 23 milliarder kroner
-
Sterkt resultat for Amazon – aksjen til værs
-
Sikkerhetsfeil i to av tre produkter fra Temu og Shein
-
Amazon nedbemanner kraftig
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn
-
Apple troner fortsatt på merketoppen
-
Matprisene stiger – overskuddet øker