Musti vokser raskt, men fortsatt underskudd i Norge
I 2016 åpnet den finskeide dyrebutikkkjeden Musti sin første butikk i Norge. I det avvikende regnskapsåret 2018/19 fikk Musti en omsetning på 160,8 MNOK, en dobling fra året før. Resultat før skatt bedret seg fra minus 17,6 MNOK til minus 14,3.
Til Finansavisen forklarer Skjærstad at tallene i realiteten er bedre enn de kan virke som ved første øyekast. Musti Norge betaler en ikke ubetydelig management fee til hovedkontoret i Finland, og det koster å etablere nye butikker.
Skjærstad forventer seg en omsetning på 250 MNOK i inneværende regnskapsår, altså en videre vekst på ca 50 prosent.
Til Finansavisen sier Skjærstad også at det ikke er Buddy, Dyrego og Pets som er de tøffeste konkurrentene, men dagligvarebutikker, Felleskjøpet og Plantasjen.
Flere retailnotiser
-
Sterkt resultat for Amazon – aksjen til værs
-
Sikkerhetsfeil i to av tre produkter fra Temu og Shein
-
Amazon nedbemanner kraftig
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn
-
Apple troner fortsatt på merketoppen
-
Matprisene stiger – overskuddet øker
-
Gucci, Chloe og Loewe får megabøter fra EU
-
Matprisene falt med 1,2 prosent i september
-
Forsiktig prisvekst i september
-
Den norske brilleprodusenten Kaibosh er konkurs
-
Kjøttimporten opp 50 prosent så langt i år
-
Dropper forbud mot forskjeller i innkjøpspriser
-
Nei til søndagsåpent for cruiseturister i Måløy
-
Shein åpner sine første fysiske butikker
-
100% Trumf-bonus på «ikke helt perfekte» grønnsaker og frukt i SPAR
-
Alibaba og Nvidia inngår samarbeid
-
Liten oppgang i detaljhandelen
-
Fretex i krise – innsamlingsbokser i fare
-
Bubs popper opp i New York City
-
DHL Express Norge øker prisene