Just Eat Takeaway inngår sponsoravtale med UEFA
UEFA har inngått en av de mest omfattende avtalene i forbundets historie. Just Eat Takeaway.com blir sponsor på både herresiden og kvinnesiden av Champions League, Europa League, EM i fotball og en rekke andre arrangementer.
Avtalen innebærer at Just Eat Takeaway.com, en av verdens største takeaway-selskaper, blir offisiell partner med Det europeiske fotballforbundet (UEFA). Samlet omfatter avtalen 12 ulike konkurranser og arrangementer i regi av UEFA.
Dagens utvidede avtale kommer i stand i kjølvannet av en sponsoravtale knyttet til EM i fotball 2020.
– Avtalen vi offentligjør i dag innebærer sponsing av ytterligere 11 konkurranser, herunder Mesterligaen (UEFA Champions League), Europaligaen (UEFA Europe League), Europa Conference League, og alle konkurranser på kvinnesiden. Omfanget av avtalen viser Just Eat Takeaway.coms engasjement for fotball på alle nivåer i Europa, sier markedsdirektør Guy-Laurent Epstein i UEFA.
– Takket være Just Eat Takeaway.com kan fotballfans enkelt og sømløst bestille mat mens de ser Europas fremste fotballstjerner konkurrere i verdens viktigste klubb- og landslagsmesterskap, fortsetter han.
Viktig for kvinnene
Avtalen er viktig også for satsingen på kvinnefotball.
– Dette er en spennende tid å knytte seg til kvinnefotballen på. Kvinnefotball er i voldsom vekst, og vi er glade for å ha Just Eat Takeaway.com på laget de neste fire årene, sier Nadine Kessler som er sjef for kvinnefotballen i UEFA.
For Just Eat Takeaway.com er det spesielt viktig at avtalen omfatter både herresiden og damesiden av fotballen.
– Vår merkevare er for alle, og det bør idrett være, også. Dette er et mål vi deler med UEFA, sier konsernsjef Jitse Groen i Just Eat Takeaway.com.
Flere retailnotiser
-
Sterkt resultat for Amazon – aksjen til værs
-
Sikkerhetsfeil i to av tre produkter fra Temu og Shein
-
Amazon nedbemanner kraftig
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn
-
Apple troner fortsatt på merketoppen
-
Matprisene stiger – overskuddet øker
-
Gucci, Chloe og Loewe får megabøter fra EU
-
Matprisene falt med 1,2 prosent i september
-
Forsiktig prisvekst i september
-
Den norske brilleprodusenten Kaibosh er konkurs
-
Kjøttimporten opp 50 prosent så langt i år
-
Dropper forbud mot forskjeller i innkjøpspriser
-
Nei til søndagsåpent for cruiseturister i Måløy
-
Shein åpner sine første fysiske butikker
-
100% Trumf-bonus på «ikke helt perfekte» grønnsaker og frukt i SPAR
-
Alibaba og Nvidia inngår samarbeid
-
Liten oppgang i detaljhandelen
-
Fretex i krise – innsamlingsbokser i fare
-
Bubs popper opp i New York City
-
DHL Express Norge øker prisene