Fornøyd med bransjeseier 10 år på rad
Norske forbrukere mener Apotek 1 er best av apotekkjedene innen lojalitet og kundetilfredshet, og på topplisten over bedrifter med mest fornøyde kunder.
Det skriver kjeden selv i en pressemelding.
Resultatene fra Norsk kundebarometer viser at trygghet under pandemien har vært viktig.
- Kundene våre har følt seg ivaretatt hos oss i en svært usikker tid, og de er fornøyde med råd og veiledning de har fått av dyktige og engasjerte apotekansatte. Det gjør meg veldig stolt, sier adm. direktør Øyvind Winther.
8.300 norske forbrukere har rangert Apotek 1 på 6. plass over landets 160 største bedrifter. Apotek 1 er dermed på topplisten blant de med flest fornøyde kunder i 30 ulike bransjer - med en tilfredshetsgrad på 82,2 prosent.
Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI opererer med et 5-stjerners rangeringssystem, der Apotek 1 er blant de få som kan smykke seg med 5 av 5 mulige stjerner.
- Dette viser at vi bryr oss om kundene våre, og at vi gjennom de siste ti årene har hatt et fokus på trygg og god kundebehandling. Dette skal vi fortsette med, sier Winther.
Flere retailnotiser
-
Sterkt resultat for Amazon – aksjen til værs
-
Sikkerhetsfeil i to av tre produkter fra Temu og Shein
-
Amazon nedbemanner kraftig
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn
-
Apple troner fortsatt på merketoppen
-
Matprisene stiger – overskuddet øker
-
Gucci, Chloe og Loewe får megabøter fra EU
-
Matprisene falt med 1,2 prosent i september
-
Forsiktig prisvekst i september
-
Den norske brilleprodusenten Kaibosh er konkurs
-
Kjøttimporten opp 50 prosent så langt i år
-
Dropper forbud mot forskjeller i innkjøpspriser
-
Nei til søndagsåpent for cruiseturister i Måløy
-
Shein åpner sine første fysiske butikker
-
100% Trumf-bonus på «ikke helt perfekte» grønnsaker og frukt i SPAR
-
Alibaba og Nvidia inngår samarbeid
-
Liten oppgang i detaljhandelen
-
Fretex i krise – innsamlingsbokser i fare
-
Bubs popper opp i New York City
-
DHL Express Norge øker prisene