Elkjøp støtter Barnekreftforeningen
- Vi er godt fornøyde med samarbeidet vi hadde med Barnekreftforeningen i fjor, og er glade for at vi nå kan bidra på ny, sier Marius Klemo, Brand & Digital Manger i Elkjøp Norge.
Gjennom Barnekreftsmåneden i september 2020, bidro Elkjøp og deres ansatte til felles innsamling ved å tilby «Gullsløyfen» i alle Elkjøp-butikker. Nå inngår de nytt samarbeid med Barnekreftforeningen for å støtte det viktige arbeidet, som primært går til forskning på barnekreft.
- Barnekreftforeningen har et mål som må være Norges fineste: ingen barn skal dø av kreft, sier Klemo som er stolt av engasjementet kolleger viste i fjor da flere gullsløyfer måtte bestilles opp for de fløy bokstavelig talt ut av butikkene.
I tillegg til å støtte med inntekt av Gullsløyfer, støtter Elkjøp med nettbrett til sykehusene Rikshospitalet, St. Olavs, UNN og Haukeland, gjennom Elkjøpfondet. Nettbrettene skal brukes til e-bøker, underholdning og som kilde til informasjon til pasienter som ikke har mulighet til dette på egen hånd.
- Elkjøpfondet har som mål å tette det digitale gapet og skape «innenforskap», ikke utenforskap. Med nettbrettene kan absolutt alle som her er i en krevende livssituasjon, få det litt bedre under behandling på sykehusene.
Glade for engasjerte samarbeidspartnere
Barnekreftforeningen jobber hele året med å samle inn penger til forskning på barnekreft. I tillegg bidrar foreningen med støtte og lysglimt i hverdagen til de familiene som er rammet av barnekreft.
- Engasjerte samarbeidspartnere, som Elkjøp, spiller en avgjørende rolle for at vi kan støtte videre forskning på barnekreft. Vi er veldig takknemlige for at Elkjøp ønsker å være med på laget i kampen mot barnekreft. Takket være Elkjøp sitt bidrag, kommer vi nærmere målet om at ingen barn skal dø av kreft, sier Camilla Hobøl Korsæth, Næringslivsansvarlig Barnekreftforeningen.
Flere retailnotiser
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn
-
Apple troner fortsatt på merketoppen
-
Matprisene stiger – overskuddet øker
-
Gucci, Chloe og Loewe får megabøter fra EU
-
Matprisene falt med 1,2 prosent i september
-
Forsiktig prisvekst i september
-
Den norske brilleprodusenten Kaibosh er konkurs
-
Kjøttimporten opp 50 prosent så langt i år
-
Dropper forbud mot forskjeller i innkjøpspriser
-
Nei til søndagsåpent for cruiseturister i Måløy
-
Shein åpner sine første fysiske butikker
-
100% Trumf-bonus på «ikke helt perfekte» grønnsaker og frukt i SPAR
-
Alibaba og Nvidia inngår samarbeid
-
Liten oppgang i detaljhandelen
-
Fretex i krise – innsamlingsbokser i fare
-
Bubs popper opp i New York City
-
DHL Express Norge øker prisene
-
Kina: Fall i industriproduksjon og detaljhandel
-
Bedre resultat enn ventet for H&M
-
Trump-toll rammer klesprodusent