Coop og Storebrand inngår partnerskap
Coop har valgt Storebrand som ny leverandør av forsikringstjenester til sine medeiere. Samarbeidet skal gi Coops 1,85 millioner medeiere gode betingelser på forsikringsprodukter.
– Coop og Storebrand er begge solide organisasjoner med en lang og stolt tradisjon for å ivareta sine medeiere og kunder på best mulig måte. Medeierne i Coop er aktive og lojale, og vi er svært glade for å kunne bidra til at de nå også oppnår trygghet og frihet gjennom gode forsikringsprodukter til svært konkurransedyktige vilkår og priser, sier Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarked i Storebrand.
Avtalen innebærer at medeierne får tilgang til Storebrands skade- og personforsikringer med ekstra gode betingelser gjennom Coops kanaler, under navnet Coop Forsikring – i samarbeid med Storebrand.
Medeierne får godskrevet både en velkomstbonus, løpende bonus til sin medlemskonto og på sikt også en bonus dersom kunden er skadefri.
– Vi jobber kontinuerlig med å tilby våre medeiere medlemsnytte både internt i Coop og gjennom samarbeidsavtaler med eksterne aktører. Forsikring er noe alle behøver. Etter en grundig gjennomgang av markedet fant vi at et samarbeid med Storebrand om å lansere Coop Forsikring vil gi Coop sine medeiere et konkurransedyktig tilbud på pris og vilkår. Vi synes det også er spesielt hyggelig å kunne få tilby Coop sine medeiere en skadefribonus som gjør at man vil få mer i bonus hvis man unngår skade i løpet av året, sier Geir Jostein Dyngeseth, organisasjons- og medlemsdirektør i Coop Norge.
Partnerskapet vil bidra til å styrke Storebrands markedsandel innen forsikring.
– Vi har opplevd god vekst innen forsikring den siste tiden, og har blant annet gjort det enklere for kundene ved å utvikle en god digital oppgjørsprosess. Nå gleder vi oss til å kunne skape gode kundeopplevelser til enda flere, sier Skaaret.
Samarbeidet trer i kraft fra 16. november 2020.
Flere retailnotiser
-
Amazon nedbemanner kraftig
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn
-
Apple troner fortsatt på merketoppen
-
Matprisene stiger – overskuddet øker
-
Gucci, Chloe og Loewe får megabøter fra EU
-
Matprisene falt med 1,2 prosent i september
-
Forsiktig prisvekst i september
-
Den norske brilleprodusenten Kaibosh er konkurs
-
Kjøttimporten opp 50 prosent så langt i år
-
Dropper forbud mot forskjeller i innkjøpspriser
-
Nei til søndagsåpent for cruiseturister i Måløy
-
Shein åpner sine første fysiske butikker
-
100% Trumf-bonus på «ikke helt perfekte» grønnsaker og frukt i SPAR
-
Alibaba og Nvidia inngår samarbeid
-
Liten oppgang i detaljhandelen
-
Fretex i krise – innsamlingsbokser i fare
-
Bubs popper opp i New York City
-
DHL Express Norge øker prisene
-
Kina: Fall i industriproduksjon og detaljhandel
-
Bedre resultat enn ventet for H&M