Det vil bli åpne gater også i fase 2 av utbyggingen. (Illustrasjon: Norwegian Outlet)

Norwegian Outlet ekspanderer

Etter en årlig organisk snittvekst på over 20 prosent siden åpningen i 2010 skal Merkevarebyen syd for Oslo skape rom for flere butikker. Til sommeren 2017 vil det være bygget nok areal til opptil ytterligere 15 merker i egne lokaler.

Publisert

– Det har vært en lang prosess som til slutt måtte avgjøres av kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner. Men nå gleder vi oss til et skikkelig løft for destinasjonen, sier Ådne Søndrål, en av Norwegian Outlets eiere.

I forbindelse med påbygget vil det også legges vekt på mer servering og en enda høyere profil på utformingen. Outlet sentere er kjent for å ha åpne gater. Det vil også fase 2 for Norwegian Outlet ha.

140 000 kundeklubbmedlemme

– Vi har spurt våre ca. 140 000 kundeklubbmedlemmer og følgere på facebook hva de ønsker seg når vi bygger på, sier daglig leder Einar Sørland. – Kundene forteller oss at de vil ha mer servering, bedre kollektivtrafikk og mer fashion. Videre er det noen favorittmerker som mange ønsker seg, som vi naturlig nok jobber hardt for å få på plass. Vi har god interesse fra attraktive merker som ønsker etablering. Det vil likevel være helt avgjørende med rett merker og kategorimiks, når vi vet at kundene reiser i snitt over to timer og bruker seks ganger lenger tid på sitt besøk enn på et vanlig kjøpesenter, sier Ådne Søndrål.

Det legges vekt på mer servering og høyere profil. (Illustrasjon: Norwegian Outlet)
Powered by Labrador CMS