Klokka 07.00 gikk startskuddet. Norwegian Outlet arrangerer i år Black Friday for syvende gang. (Foto: Johnny Vaet Nordskog)
(Foto: Johnny Vaet Nordskog)

Kaos på Vestby

Flere tusen på Black Friday-åpning hos Norwegian Outlet.

Publisert

Black Friday, som tradisjonelt arrangeres dagen etter Thanksgiving i USA, er ikke lenger et ukjent fenomen i Norge. Allerede i løpet av de første morgentimene har flere tusen shoppingglade kunder strømmet til Norwegian Outlet på Vestby for å få unnagjort julehandelen tidlig og billig.

Kamp om tilbudene. (Foto: Johnny Vaet Nordskog)

– Vi har satt omsetningsrekord hvert år siden vi begynte med Black Friday i 2010. Flere tusen har allerede vært innom de første timene etter åpning. Det forteller oss både at nordmenn fortsatt er svært prisbevisste og at slutten av november er en god tid å begynne juleshoppingen på, forteller daglig leder i Norwegian Outlet, Einar Sørland, i en pressemelding.

I USA er Black Friday ansett som en temperaturmåler for hvordan resten av julehandelen vil bli. Det er mye som tyder på at den samme effekten kan gjøre seg gjeldende i Norge, tror Sørland.

Kø hos Craft. (Foto: Johnny Vaet Nordskog)

Gjennom hele Black Friday er det timestilbud på Vestby. Dette er de aller beste tilbudene, og det er begrenset antall. Allerede klokken 07.00, rett etter åpning, kjørte Craft i gang med et tilbud som trakk de mest ivrige shopperne, dunjakker på 90% rabatt. Morgenfuglene bykset sammen for å prøve å få tak i det som kanskje kan være en julegave til far eller mor, skriver Norwegian Outlet i pressemeldingen.

– I fjor ble det estimert at 40 000 kunder var innom i løpet av feiringen, i år ser det ut til at det blir ny rekord. Kundene tar til seg «Black Friday»-tradisjonen med stor glede, og gjør unna mye av innkjøpene av gaver til jul allerede i forkant av desember, sier Einar Sørland.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS