
Norsk Tipping til Retail Energy
Norsk Tipping valgte denne uken Retail Energy som som samarbeidspartner i forbindelse med sin satsing i retail. Rammeavtalen vil løpe over tre år.
Retail Energy skal levere tjenester med fokus på sisteleddet som;
- Rådgivning i forbindelse med butikkoptimalisering og konseptutvikling
- Rådgivning for optimal utnyttelse av salgsfremmende aktiviteter i sisteleddet
- Rådgivning og verktøy for målinger i forbindelse med kunde- og shopperinnsikt
– At en av landets mest prestisjetunge annonsører og reklamekjøpere har valgt oss som samarbeidspartner, forsterker bare ytterligere vår tro på hvordan vi utvikler smart, effektiv og god kommunikasjon, sier daglig leder i Retail Energy, Sigurd Herrlin Sørensen, ifølge en pressemelding.
Retail Energy kjøpte SeeYou i desember 2014.
– Vi skal bidra til å gi Norsk Tipping bedre innsikt gjennom å måle og analysere kundeadferd- og opplevelser i sisteleddet, sier Knut Holthe i SeeYou.
Kjerneteamet mot Norsk Tipping består av rådgiver Knut Holthe, rådgiver Sturla Hammer, rådgiver Sigurd Herrlin Sørensenog prosjektleder Birgitte Horn.
– Norsk Tipping har som mål å forsterke sisteleddsatsningen i fysisk handel, og har nå inngått
en rammeavtale knyttet til denne satsningen i våre fysiske kanaler som består av nesten 4000 tradisjonelle kommisjonærer og 2400 utsalgssteder for Spill i kasse. Vi har valgt en samarbeidspartner i Retail Energy som har spesialkompetanse og tilgang til hensiktsmessige verktøy, særlig innenfor områdene shopper- og forbrukerinnsikt, ulike salgsfremmende aktiviteter i sisteledd, butikkoptimalisering og konseptutvikling, sier konseptansvarlig i Norsk Tipping Anne Britt Sageng.