Karsten Aak, generalsekretær i Norges Blindeforbund

Specsavers samarbeider med Blindeforbundet

Norges Blindeforbund og Specsavers gir hverandre fornyet tillit. - Dette er vi veldig fornøyde med, og det gir oss forutsigbarhet i tiden som kommer, sier generalsekretær Karsten Aak i Blindeforbundet.

I romjulskampanjen til NBF og Specsavers, henspilles det på syn og året som vi aldri glemmer.

Siden etableringen av samarbeidet i 2017 har Norges Blindeforbund og optikerkjeden Specsavers jobbet sammen for å hindre unødig blindhet i Norge. Lanseringen av fjorårets øyehelserapport under Arendalsuka og gjennomføring av gratis synscaféer, er noen av virkemidlene Blindeforbundet og Specsavers har benyttet for å sette øyehelse på dagsorden.

- Vi opplever Specsavers som en solid og kunnskapsrik partner og nyter godt av deres fagmiljø. Sammen skal vi fortsatt jobbe for å forhindre unødig synstap i Norge og skape oppmerksomhet om øyehelse, fastslår Karsten Aak i Blindeforbundet.

Specsavers har siden Norges-etableringen i 2005, blitt markedsledende på optikertjenester og briller. I likhet med Norges Blindeforbund, er optikerkjeden kjent for å spille på humor i sin kommunikasjon, med sitt velkjente «Skulle ha gått til Specsavers»-konsept. Derfor er det naturlig at fornyelsen av samarbeidet deres også blir synliggjort med en uhøytidlig romjulskampanje, som vil kommuniseres på boards og på sosiale medier.

- Blindeforbundet har jo vunnet flere priser for sin markedskommunikasjon og er dyktige til å synliggjøre budskapet sitt. Med denne felles kampanjen ønsker vi skape oppmerksomhet rundt samarbeidet vårt, og da er det naturlig å spille på dette spesielle året vi har vært gjennom. Her har vi funnet en morsom måte å gjøre dette på. Samtidig vil vi løfte blikket og hilser 2021 velkommen, sier administrerende direktør i Specsavers, Henning Eriksen.

Henning Eriksen, adm. dir. i Specsavers.
Powered by Labrador CMS