Christine Tellefsen, Antonis Keremloglou og Bente Berge viste fram klær fra Ulla Popken på motemessen i Oslo. Foto: Ove Hansrud

Ulla Popken kommer til Norge

I mars åpner motekjeden Ulla Popken sin første butikk i Norge, på Ski Storsenter. Og flere skal det bli. At kjeden retter seg mot et tydelig segment, nemlig plus size, mener de øker sjansen for å lykkes.

Publisert

Samtidig med åpningen på Ski lanseres nettbutikken ullapopken.no for å nå kunder over hele landet.

Den tredje aktiviteten de starter, er grossistvirksomhet med tanke på å selge klær i multibrand butikker.

Butikken på Ski blir den andre i Skandinavia etter at en butikk nylig åpnet i Helsinki. I Sverige finnes nettbutikk, men foreløpig ingen fysiske butikker.

Business partner Antonis Keremloglou – som har sikret seg franchiserettighetene for Ulla Popken i Norge – røper at de har planer om flere butikker. Men han understreker at inngangen på det norske markedet vil skje stegvis, uten noe press.

Ulla Popken har helt siden etableringen vært spesialisert på plus size.

Videre forteller han at Ulla Popken er et tysk merke som helt siden starten har spesialisert seg på klær til plus sizekvinner. De har også klær for menn som vil blir introdusert senere når de åpner større butikker.

Keremloglou startet å jobbe med Ulla Popken i Hellas og siden 2013 i Bulgaria. Nå er det Norge som vil være hans hovedfokus framover. Keremloglou vil styre Ulla Popkens virksomheten her til lands og har ansatt Bente Berge. Sammen deltok de på motemessen i begynnelsen av februar for å vise fram sine varer for den norske bransjen.

Spesialister på plus size

Som kjent er klimaet for retail ikke særlig positivt, ei heller i motebransjen. Ulla Popken lar seg ikke stoppe av det.

– Vi kjenner til problemene, men vi er optimistiske. Vi må tilpasse oss til forholdene. Vi vil seile båten videre, ikke sette den i havn, visualiserer grekeren.

At Ulla Popken har en tydelig målgruppe hjelper. Markedssegmentet plus size er voksende.

Keremloglou understreker at Ulla Popken har plus size som spesialitet, i motsetning til brede motekjeder som har klær for store kvinner inkludert i et bredt sortiment. Det gir dem en konkurransefordel.

Kjeden skal selge sine klær i Norge gjennom egne butikker, multibrand stores og gjennom nettbutikken.

– Og kvaliteten på klærne er fantastisk, smiler Antonis Keremloglou.

Powered by Labrador CMS