Media Markt tar i bruk Snapchat

Denne uken tok elektronikkjeden Media Markt i bruk Snapchat i forbindelse med E3-messen i Los Angeles. Sosiale media blir stadig viktigere i kommunikasjonen med kundene.

Publisert

Media Markt lanserer Snapchat som en ytterligere kanal for å kunne kommunisere effektivt med kundene sine. Følgerne kan delta i testingen av produkter, innovasjonspresentasjoner og de siste nyhetene direkte på sin mobiltelefon.

På Snapchat finnes ingen historie. Det handler kun om det som skjer nå. Snapchat tilbyr en enkel kommunikasjon på en leken og prestisjeløs måte.

Media Markt skriver i en pressemelding at de alltid vil ligge i forkant med den siste teknologien, og at det er derfor at de er tidligere ute enn sine konkurrenter.

Felipe Briones, sjef for Online & Digital Marketing, uttaler:

– Det er en ny måte å kommunisere med en digital generasjon på som liker å få kommunikasjon fort og selv kunne velge når og hva de vil følge med på. Vi tror at personer som velger å følge oss på Snapchat er dem som liker innovasjonsprodukter, tv-spill og teknikk. Det er mye vi vil si og få ut til våre kunder, og Snapchat er et enkelt og morsomt verktøy å benytte, uten vansker.

I 2011 kunngjorde Media Markt at de ville etablere seg i Norge, men året etter meddelte de at planene var lagt på is.

Powered by Labrador CMS