Pål Wibe – naturlig nok strålende fornøyd med 3. kvartal. (Foto: Europris)

Europris med ‘monstervekst’ i 3. kvartal

Europris omsatte i 3. kvartal for 1.477 millioner kroner, opp fra 1.352 millioner i samme kvartal 2018. Det er en økning på 9,2 prosent – sju ganger mer enn markedet.

Publisert

Under presentasjonen av kvartalsresultatet i morges kalte konsernsjef Pål Wibe det ‘et monsterresultat’ etter ‘et fantastisk kvartal’.

Like-for-like var veksten 7,5 prosent, betydelig over den gjennomsnittlige markedsveksten på 1,3 prosent, fremgår det av børsmeldingen.

– Jeg er glad for å se fortsatt sterk omsetningsvekst drevet av kundetrafikk, kommenterer Pål Wibe, konsernsjef i Europris.

– Jeg er også stolt og glad for å se en kontinuerlig forbedret gjennomføring av sesongensalg og kampanjer. Å være Norges nummer én i denne sektoren setter oss i en unik posisjon til å fortsette vår lønnsomme vekstreise.

Europris er mester på sesongsalg, og kjeden går nå inn i det mest begivenhetsrike kvartalet i året. (Foto: Europris)

Europris åpnet én ny butikk i tredje kvartal, flyttet en butikk og foretok to butikkmoderniseringer. Seks nye butikker ble åpnet de første ni månedene.

Powered by Labrador CMS