Synsam og Klarna lanserer nytt linseabonnement

Synsam har sammen med Klarna utviklet et nytt konsept som gjør at kunder kan opprette linseabonnement med mobilen i fysiske butikker i Norden, samtidig som de får muligheten til å administrere det online. Konseptet har siden lansering gitt gode resultater hvor antall nye linseabonnement har økt kraftig.

Publisert

Synsam Group har mer enn 50 års erfaring med å forbedre menneskers øyehelse. Selskapet er i dag Nordens ledende optikerkjede med rundt 100 butikker i Norge og 500 totalt i hele Norden.

I en pressemelding skriver de at Synsam Lifestyle Linseabonnement er en av deres mest populære tjenester. Det inkluderer hjemleveranse og årlige linseundersøkelser. For å levere en bedre kundeopplevelse har Synsam Group og Klarna utviklet et nytt konsept. Det innebærer at kundene kan tegne linseabonnement i den fysiske butikken, samtidig som de administrerer hele abonnementet online.

Det nye, digitale konseptet for å tegne Synsam Lifestyle Linseabonnement har blitt svært godt mottatt, både av de butikkansatte og kundene.

Kundene trenger ikke å oppgi personlig informasjon som fødselsdato og personnummer. De trenger heller ikke å undertegne papirer. Ved å bruke mobiltelefonen og et par enkle knappetrykk godkjenner de villkårene og bekrefte sin identitet. Den månedlige betalingen for abonnementet gjennomføres akkurat slik kunden ønsker, enten direkte eller med faktura gjennom Klarna.

Jimmy Engström, Head of Digital Commerce & Contact Lenses, Synsam Group:

– Synsam Group jobber hele tiden for å gi kundene de beste skreddersydde og helhetlige løsningene innenfor øyehelse og eye fashion. Det nye og allerede populære linseabonnementet er en enkel, bekvem og trygg måte for våre kunder å ta var på øyehelsen sin, få linser levert hvor og når de ønsker det og enkelt administrere abonnementet online eller i butikken. Løsningen som er utviklet sammen med Klarna passer perfekt inn i Synsam Groups arbeid med å binde sammen våre salgs- og servicekanaler gjennom digital innovasjon og samtidig gjøre kundeopplevelsen så sømløs som mulig.

Christofer Marquart, kundeansvarlig, Klarna:

– Vi er glade for sammen med Synsam Group å ha lagd en løsning som skaper en bedre opplevelse for både kunder og butikkansatte. Mange av våre kjøpmenn etterspør sømløse løsninger som kobler sammen digitale betalinger med fysiske butikker. Samarbeidet med Synsam Group er et godt eksempel på neste generasjons kundeopplevelse som er nyttig for alle parter. Kundene får en smidigere kjøpsopplevelse og Synsam Group får flere ordre.

Powered by Labrador CMS