Alt i årets Kjøpesenterkonferanse er knyttet til Clarion Hotel Air i Stavanger.
Alt i årets Kjøpesenterkonferanse er knyttet til Clarion Hotel Air i Stavanger.

En kompakt konferanse med noen nye elementer

Kjøpesenterkonferansen 2024 er i rute, påmelding er i gang og det nærmer seg allerede 300 påmeldte, sier Tomas Oberg, Prosjektleder i Kjøpesenterforeningen.

Publisert
Tomas Oberg er prosjektleder for Kjøpesenterkonferansen.
Tomas Oberg er prosjektleder for Kjøpesenterkonferansen.

Årets konferanse skal foregå i Stavanger 13. og 14. mars, og blir den mest kompakte kjøpesenterkonferansen til nå. Alt er knyttet til Clarion Hotel Air, og konferansen har hele hotellet for seg selv, ankomst, bespisning, messe og konferansesal er knyttet til hverandre med små avstander. Når det gjelder overnatting begynner hotellet allerede å bli utsolgt, så noen deltakere må bo på nabohotellet. Det vil gå pendlerbuss for deltakerne mellom hotellene hele tiden. Når det gjelder stands på messeområdet, er også disse plassene snart utsolgt.

Kjøpesenterkonferansen er for mange årets store høydepunkt og Nordens største bransjetreff for faglig inspirasjon og sosialisering og Kjøpesenterforeningen forventer et sted mellom 400 og 500 deltagere. Årets tema er: Fysiske møteplasser er verdifullt i en digital verden.

Priser

Årets priser er delt inn i fem ulike kategorier: Årets kjøpesenter, Bærekraftsprisen, Årets kjede, Årets markedsaktivitet og Årets innovative ide. Påmeldingen for å delta er fortsatt åpen og det er frist for påmelding denne og neste uke, litt avhengig av hvilke priser det gjelder.

Når det gjelder de mest kompliserte prisene Årets kjøpesenter og Bærekraftsprisen, vil juryarbeidet foregå over en tre ukers tid. Det blir reising til de aktuelle kandidatene og resultatene fra juryen over de nominerte bedriftene vil ikke ligge klare før i midten av februar.

Program

Det blir rundt 17 aktuelle foredrag og samtaler, norske, nordiske og internasjonale fordelt over de to dagene. Tema blir blant annet trender, utviklingsprosjekter, menneskers vaner, marketing som treffer, trusler å se opp for og muligheter å jobbe etter. Det blir også messe, minglepauser, «Bli kjent kveld» – onsdagen og Festaften med Awards – torsdagen.

Onsdag ettermiddag vil det bli arrangert et leasingtreff for spesielt inviterte, for de som jobber med etablering og utleie.

– Årets konferansier er John Brungot, og det tror vi blir veldig engasjerende, han setter seg godt inn i ting og vil nok være veldig godt forberedt, og gi god stemning i salen, sier Oberg fornøyd.

Nytt av året er en ny scenerigg, men Oberg vil ikke røpe for mye om det enda.

Deltakerne

– Nytt satsingsområde de siste årene har også vært å få med flere butikk-, service- og serverings-kjeder. Dette har vi lykkes med og det bærer frukter, flere nye som ikke har deltatt tidligere kommer i år. Andre nye deltakere jobber generelt med handel, destinasjoner, sentrumsgrupperinger og lignende. Vi favner hele bredden av norsk handel, sier Oberg.

Foreningen fortsetter også å vokse og har nå passert 530 medlemmer, dette dreier seg om blant annet gårdeiere, kjeder, kjøpesentre, sentrums- og handelsforeninger, storhandelsdrivere, destinasjoner m.fl.

Eksteriør Clarion Hotel Air i Stavanger, vinter.
Clarion Hotel Air i Stavanger.
Powered by Labrador CMS