På Kjøpesenterkonferansen i september blir det klart hvem av disse tre som mottar prisen for Årets kjede: F.v. Preben Oosterhof, Sabrura, Eirin Olsen, Rituals og Erik Ringen Skjærstad, Musti.

En av disse tre vil ta imot prisen Årets kjede

Sabrura, Rituals og Musti er de tre finalistene til prisen Årets kjede som deles ut på Kjøpesenterkonferansen i september.

Publisert

Årets kjede en en av prisene som deles ut på Kjøpesenterkonferansen i Bergen i september.

Sabrura

Sushikjeden Sabrura Sticks and Sushi er den ene av de tre finalistene til prisen Årets kjede. Sabrura har truffet kjøpesenter-Norge med folkelig sushi.

– Vi er offensive, og det var vi også gjennom pandemien da vi åpnet 11 restauranter. Det ble lagt merke til blant kjøpesentrene, sier Preben Oosterhof, CEO/kjedeleder i Sabrura Drift, til Retailmagasinet.

Han forteller at restaurantopplevelsen og sushibuffeen deres er blitt tatt godt imot i det norske markedet.

– Vår folkelige profil har truffet. Folk føler at de får value-for-money hos oss, sier Sabrura-sjefen.

Ytterligere åtte nye Sabrura-restauranter skal etableres i løpet av det som gjenstår av 2022, hvorav sju blir å finne på kjøpesentre. Da vil kjeden være oppe i 32 restauranter.

Og det stopper ikke der.

– Vi kommer til å fortsette å åpne restauranter så lenge norske kjøpesentre vil ha oss, sier Oosterhof.

Musti

Musti er den andre finalisten.

– Vi har fått mye oppmerksomhet rundt den raske og gode utviklingen vi har hatt siden oppstarten i 2016. Vi har holdt et forrykende tempo og har sjeldent tatt oss tid til å nyte alle positive tilbakemeldinger fra kunder og varehandelen ellers. Å være finalist i kåringen av årets butikkjede er derimot et unntak vi verdsetter høyt, som vi er svært stolte av og som vi vil ta med oss videre som et vitnesbyrd på jobben vi har gjort, sier Erik Ringen Skjærstad, adm.dir. i Musti Norge.

Han mener at de 400 "Musti-stjernene" ute i butikk fortjener det meste av æren. På kjøpesentre landet rundt har Musti sanket priser for månedens butikk og pallplasser i service-målinger.

– Det er mye i Musti-konseptet som er bra, men ingenting er bedre enn alle våre medarbeidere i butikk, gløden de viser og den jobben de gjør hver eneste dag. At vi er kandidat til å vinne årets butikkjede leser vi først og fremst som en bekreftelse på dette. Dette er en gjev pris som henger høyt, og vi gleder oss til kåringen i september, sier Skjærstad.

Rituals

Rituals er den tredje finalisten.

– Vi er så stolte av å være en av finalistene til denne gjeve prisen, sier Eirin Olsen, Head of Retail Norway & Denmark, til Retailmagasinet.

Hun mener at plassen i finalen skyldes at Rituals er et well being & beauty brand som når ut til mange.

­– Vi i Rituals er svært innovative, og hovedmålet er å hjelpe kunden å ta vare på de små øyeblikk i hverdagen. Å hjelpe våre kunder å ta seg tid til å glede seg over de små ting. Vi selger flotte produkter, har et fantastisk konsept med en god filosofi og det i en kombinasjon med et magisk og engasjert team som brenner for å gi våre kunder gode opplevelser hver eneste dag tror jeg er nøkkelen til at vi er en av tre flotte kandidater, sier Eirin Olsen.

Kriteriene for prisen

Prosjektleder Tomas Oberg forteller at en kjede må ha minst tre butikker og ha vært i drift i Norge i minimum to driftsår for å bli nominert. Nasjonalitet har ingen betydning.

Vurderingen gjelder det kjeden har gjort siste kalenderår (2021) etter følgende kriterier:

· Omsetningsutvikling de siste tre (to) år. Butikkjeden må ha hatt minimum to driftsår, og utviklingen må være positiv. Denne faktoren ble vektlagt lavere i år grunnet pandemien.

· Personalet: Serviceinnstilling, sykefravær, holdning og aktivitet i senteret, miljø.

· Ledelsen: Internmarkedsføring, holdninger til senteret, miljøskaper.

· Butikken som salgssted: Vareeksponering, fornyelse og profil.

· Markedsføring eksternt: Nyskapende, profilert, internett, holdning til sentermarkedsføring.

· Miljøbevissthet: Avfallshåndtering, tilrettelegging for ansatte, bevissthet og emballasje.

· Andre unike/nyskapende tiltak som har skjedd i kjeden.

Powered by Labrador CMS