Enklere adkomst med innkjøring fra Kringsjåveien på taket av det nye tilbygget, oppgraderte fasader og p-hus gjør det lettvint å handle.

Utvidet og rehabilitert

Scala Retail Property har utvidet og rehabilitert Laksevåg Senter. Senteret og fremstår nå i helt ny drakt. Antallet butikker og serveringssteder er økt fra 20 til over 40 etter åpningen torsdag.

Publisert

Totalinvesteringen i «nye» Laksevåg Senter er på over 180 millioner kroner.

Bærende elementer

Scalas ambisjon er å utvikle moderne handelsplasser, som ikke er som alle andre kjøpesentre. I Laksevåg har man forsøkt å få til dette gjennom en satsing på to bærende elementer:

1) et tøft industrielt design

2) en skikkelig satsing på mat og drikke.

Det industrielle designet er forankret i Laksevågs egen historie og gir senteret unike fellesarealer i norsk sammenheng. Litt tøffere i kanten enn konkurrentene. Akkurat som Laksevåg selv. AMB Arkitekter og Radius Design har bistått Scala med å skape det rette uttrykket.

Best på mat og drikke

Laksevåg Senter har to av byens flotteste dagligvarebutikker i Rema 1000 og Vestlandets største Kiwi. Safari Kjøtt med Arild Faugstad i spissen har etablert seg på senteret med kjøtt og vilt - og vegg i vegg ligger Sjømatportalen som er et samarbeid mellom Fjellskål Fisketorget og Bernard Fisk. Sammen satser de på råvarer av høy kvalitet og kompetanse bak disk. Delikatessebutikkene gir også kunden mulighet til å handle varmretter, som kan nytes på senteret eller på den nybygde terrassen. Sammen med Vinmonopolet gjør dette at man ikke trenger å dra noe annet sted enn Laksevåg senter – enten man skal lage fest eller matpakke.

Attraktiv butikkmiks

Oppgradering av samtlige eksisterende butikker tilfører inspirasjon og bredde. Laksevåg Senter har nå fått en veldig attraktiv butikkmiks og det tilføres butikker i samtlige kategorier. Europris, Dressmann, Kitchn, Princess, Brilleland, Boys of Europe, Zavanna og Grand Caffe Venezia er noen av konseptene som åpner. Dame og herretekstil får ett betydelig løft.

Baker Brun har flyttet inn i nye lokaler med tilgang til uteservering og fått et betydelig løft.

Helseaktører og sosiale tjenester inkludert Bergen Kommune, tannlege, velværesone og frisører vil også være viktige elementer og gjøre senteret til et naturlig midtpunkt i bydelen.

Fra 350 til 550 millioner

Laksevåg Senter hadde i 2014 en butikkomsetning på omlag 350 millioner kroner. Omsetningen etter åpning er forventet å passere 550 millioner.

Scala Retail Property AS ble etablert i 2012 og er et samarbeid mellom Fredriksborg og NorgesGruppen. Selskapet er en utfordrer i det norske kjøpesentermarkedet. Scala har per i dag 10 kjøpesentre og investerer i kjøpesentre med utviklingspotensial som kan bli markedsledende i sitt nærområde.

Powered by Labrador CMS