Nicole Berger blir HR-sjef og Mattias Jacobsson blir administrerende direktør i Jollyroom.

Ny daglig leder og HR-sjef i Jollyroom

Etter mer enn ti år overrekker grunnleggerne av Jollyroom stafettpinnen til en ny administrerende direktør og HR-sjef.

Styret i Jollyroom Group har utnevnt Mattias Jacobsson til ny administrerende direktør. Han har jobbet i selskapet siden 2015, med fokus på den kommersielle delen av virksomheten, sist som overordnet ansvarlig for innkjøp, markedsføring og salg. Jacobsson vil fortsette å fokusere på å drive en lønnsom vekst, med fornøyde kunder og ansatte i fokus.

– Jeg føler meg beæret, glad og entusiastisk over å få lede Jollyroom inn i fremtiden, sammen med engasjerte medarbeidere, dyktige ledere og viktige partnere. Organisasjonen har jobbet hardt i mange år for å posisjonere virksomheten for fremtidens varehandel, og jeg ser med tillit frem til å oppnå vår visjon som den største i Europa innen e-handel for barne- og babyprodukter, sier Mattias Jacobsson.

Jollyroom Group har i de siste årene hatt en sterk vekst, samtidig som selskapet har gjort store infrastrukturelle investeringer for å posisjonere seg innen bransjens varehandel. Jollyroom har blant annet investert i bransjens største Autostore-anlegg, samtidig som man har konsolidert virksomheten i Torslanda utenfor Gøteborg, der man disponerer over 75 000 m² lager og kontor.

Tidligere administrerende direktør, Ole Sauar, grunnla Jollyroom Group i 2009 sammen med sin samboer, Terese Fernbring. Paret har siden vært en medvirkende årsak til den strukturelle endringen som har skjedd i barne- og babybransjen de siste årene. I forbindelse med skiftet av administrerende direktør, overleveres også ansvaret for HR-funksjonen, som Terese har drevet fra Jollyrooms begynnelse. Nicole Berger har nå tiltrådt stillingen som ny HR-sjef. I likhet med Mattias har også hun jobbet i virksomheten i flere år.

– Jeg er glad for den spennende utfordringen med å få drive og lede viktige personalspørsmål sammen med vårt voksende HR-team på Jollyroom. En stor nøkkelfaktor til vår suksess, er å jobbe med rekrutering i egen regi, sikre den interne utviklingen for ansatte og ledere, samt å skape en attraktiv og herlig arbeidsplass, sier Nicole Berger.

I forbindelse med endringene, tar Ole Sauar rollen som styreformann, og Terese Fernbring blir rådgiver og komitéleder i organisatoriske spørsmål.

– Terese og jeg ser fram til å jobbe videre fra moderselskapet fremover. Vi har stor tillit til våre ledere i virksomheten, der mange nå har vært med en lengre tid. Mattias og Nicole er to av disse ressurspersonene, med egenskaper utover det vanlige. Vi tror på interne løsninger i organisatoriske forandringer. Både Mattias og Nicole har hatt en sterk utvikling og påvirket virksomheten og resultatet i høy grad. Nå ser vi frem til å la dyktige kollegaer tre frem, holde fakkelen og vise veien, sier Ole Sauar, tidligere administrerende direktør og nåværende styreformann.

Powered by Labrador CMS