Egmont opp i 49% i Jollyroom etter emisjon
Egmont har gått inn med 180 millioner kroner i en emisjon i Jollyroom.
I fjor flatet veksten ut for Jollyroom, men netthandleren investerte likevel tungt i utvidelse av robotlageret i Göteborg for å berede seg på vekst framover.
Til Breakit uttalte gründer Ole Sauar:
– Vi tok en stor kostnad for å forberede oss på framtiden. Det er slikt man må ta seg gjennom når man er på en vekstreise. Akkurat nå skjer det enorm forflytning fra fysisk handel til nettet, og da gjelder det å være forberedt. Muligheten til å ta en god posisjon kommer ikke tilbake.
Før emisjonen eide Sauar 62,5% av Jollyroom og Egmont 37,5%. Nå er eiersitsen 51/49.
Flere retailnotiser
-
Brudd i forhandlingene om grossistavtalen med NHO
-
Apple-sjefen varsler høyere pris på Iphone
-
Ingen stans i vareleveringer - streik avverget
-
Vipps gikk varm da Norge vant VM-kamp
-
Gullsmed-brekk i Oslo: – Et presist angrep
-
Nets: Kinesisk turistforbruk øker kraftig i Norge
-
Betydelig lavere matprisvekst i mai
-
Biltema Café Mjøndalen med egen MIF Toppfotball-meny
-
Shein får gigabot i Frankrike
-
Kicks lanserer wellness-kategori
-
Norgesgruppen endrer Trumf-bonus etter kritikk
-
Høyesterett tar sak om Wolt-bud
-
Varehandel-forhandlinger i gang
-
Adlibris legger ned norsk nettbutikk
-
Mekling i varehandelen – Nær 1000 butikkansatte kan bli tatt ut i streik
-
Gamestop vil kjøpe Ebay – byr 55,5 milliarder dollar
-
Nå kan mobilen brukes som betalingsterminal
-
Taxfree og matbutikker kan bli streikestengt
-
Konkurransetilsynet overtar håndhevingen av lov om god handelsskikk
-
Victoria's Secret til sak mot Normal