Egmont opp i 49% i Jollyroom etter emisjon
Egmont har gått inn med 180 millioner kroner i en emisjon i Jollyroom.
I fjor flatet veksten ut for Jollyroom, men netthandleren investerte likevel tungt i utvidelse av robotlageret i Göteborg for å berede seg på vekst framover.
Til Breakit uttalte gründer Ole Sauar:
– Vi tok en stor kostnad for å forberede oss på framtiden. Det er slikt man må ta seg gjennom når man er på en vekstreise. Akkurat nå skjer det enorm forflytning fra fysisk handel til nettet, og da gjelder det å være forberedt. Muligheten til å ta en god posisjon kommer ikke tilbake.
Før emisjonen eide Sauar 62,5% av Jollyroom og Egmont 37,5%. Nå er eiersitsen 51/49.
Flere retailnotiser
-
Amazon nedbemanner kraftig
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn
-
Apple troner fortsatt på merketoppen
-
Matprisene stiger – overskuddet øker
-
Gucci, Chloe og Loewe får megabøter fra EU
-
Matprisene falt med 1,2 prosent i september
-
Forsiktig prisvekst i september
-
Den norske brilleprodusenten Kaibosh er konkurs
-
Kjøttimporten opp 50 prosent så langt i år
-
Dropper forbud mot forskjeller i innkjøpspriser
-
Nei til søndagsåpent for cruiseturister i Måløy
-
Shein åpner sine første fysiske butikker
-
100% Trumf-bonus på «ikke helt perfekte» grønnsaker og frukt i SPAR
-
Alibaba og Nvidia inngår samarbeid
-
Liten oppgang i detaljhandelen
-
Fretex i krise – innsamlingsbokser i fare
-
Bubs popper opp i New York City
-
DHL Express Norge øker prisene
-
Kina: Fall i industriproduksjon og detaljhandel
-
Bedre resultat enn ventet for H&M