
Lar kunden overnatte for å teste madrassen
Snart kan man overnatte hos den britiske varehuskjeden John Lewis.
Kjeden skal lage egne leiligheter der kundene kan få tilbringe natta for å teste madrassene deres, skriver market.se.
Luksusleiligheter
Leilighetene skal være fullt innredet i en luksuriøs stil, og går under navnet The Residence.
– Vi selger ikke bare en madrass; Vi selger en god natt søvn, sier administrerende direktør i John Lewis, Paula Nickolds, i et intervju med The Times.
Vil skape opplevelser for kundene
Paula Nickolds overtok som administrerende direktør i januar, og dette skal være et ledd i hennes ambisjon om å skape flere opplevelser for kundene. Nylig åpnet blanty annet en pop up-restaurant på taket til flaggskipsbutikken på Oxford Street i London.
Overnattingstjenesten skal foreløpig leveres på Oxford Street, i Liverpool og i Cambridge i høst. Tanken er deretter at den skal spres over hele Storbritannia.
Enn så lenge er det uklart om John Lewis vil ta betalt for tjenesten.

(Kilde: market.se)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.