Gresvig eier, utvikler og driver kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og INTERSPORT i Norge. Kjedekonseptene omfatter 225 butikker med en samlet butikkomsetning på over 5 milliarder kroner. (Illustrasjonsfoto: Gresvig)
Gresvig eier, utvikler og driver kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og INTERSPORT i Norge. Kjedekonseptene omfatter 225 butikker med en samlet butikkomsetning på over 5 milliarder kroner. (Illustrasjonsfoto: Gresvig)

Gresvig forlenger med Rejlers Embriq

Rejlers Embriq har vært leverandør av IT-tjenester til Gresvig siden 2003 og har nå inngått en ny treårsavtale. Avtalen innbefatter tjenester innenfor blant annet plattform, nettverk og support/kundesenter.

Publisert

– Gresvig er en viktig kunde for oss og en vesentlig årsak til at vi i dag har en betydelig satsing innenfor Retailsektoren, sier Renè Eriksen, Direktør Operations i Rejlers Embriq, i en pressemelding.

– Vi kjenner hverandre godt etter å ha jobbet sammen helt siden 2003, og det er svært gledelig at vi nå er enige om å fortsette samarbeidet. Vi ser frem til å kunne gi Gresvig de verktøyene de trenger i et tøft marked, sier Eriksen.

IT gir konkurransekraft

Gresvig er en markedsledende aktør innen sport og fritid i Norge gjennom varemerkene G-Sport, G-MAX og Intersport. Pål H. Rasmussen, administrerende direktør i Gresvig, forteller at selskapet gjør mange grep for å øke konkurransekraften

– Vi tror gode kjøpsopplevelser i butikk og på nett er en vesentlig del av dette, og her spiller IT en viktig rolle. Etter en evaluering og nærmere forhandlinger har vi kommet frem til at vi er best tjent med å fortsette med Rejlers Embriq som leverandør, sier Rasmussen

Satser på Retail

Thomas Pettersen, administrerende direktør i Rejlers Embriq, forteller at retail er et av selskapets største satsingsområder. Rejlers Embriq er leverandør av kritiske IT-tjenester til retailere med totalt ca 1800 butikker i Norden. Kundene er fordelt på elektronikk, sport, tekstil og optikk.

– Vår ambisjon er å ta en markedsledende posisjon i rollen som systemintegrator for bransjen. Vi ser frem til å kunne jobbe aktivt sammen med Gresvig med fokus på hvordan IT inngår i produksjonen av dynamiske og sømløse relevante kundeopplevelser, kostnadseffektivt og med lav risiko, sier Pettersen.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Gresvig eier, utvikler og driver kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og INTERSPORT i Norge. Kjedekonseptene omfatter 225 butikker med en samlet butikkomsetning på over 5 milliarder kroner.
Gresvig er et retailselskap med både egneide butikker og franchisebutikker.
Selskapets kjedeadministrasjon er lokalisert på Helsfyr i Oslo og med sentrallager i Askim

Rejlers Embriq inngår i Rejlers som et forretningsområde med 160 ansatte og en årlig omsetning på nærmere 400 millioner kroner. Rejlers Embriq designer, utvikler og forvalter IT-løsninger og har betydelig nordisk forankring gjennom tilstedeværelse i Oslo, Halden, Drammen, Göteborg, Stockholm og Motala. Konsernet Rejlers er et av Nordens største tekniske selskaper og har ca 2100 eksperter som arbeider med prosjekter innen telekom, samferdsel, energi og retail. Konsernet finnes i dag på over 80 steder i Norge, Sverige og Finland. Rejlers omsatte i 2016 for 2,1 milliarder SEK og B – aksjen er notert på Nasdaq Stockholm.

(Kilde: Rejlers Embriq)

Powered by Labrador CMS