Cheap Monday har vært et jeansmerke siden 2004 og ble en del av H&M i 2008. (Foto: H&M/Cheap Monday)
Cheap Monday har vært et jeansmerke siden 2004 og ble en del av H&M i 2008. (Foto: H&M/Cheap Monday)

H&M legger ned Cheap Monday

H&M legger ned merket Cheap Monday for å rendyrke kjernevirksomheten.

Publisert

Det kunngjør H&M i en pressemelding i dag. Motebransjen gjennomgår store endringer grunnet den pågående digitaliseringen.

H&M-konsernets omstillingsarbeid fortsetter i høyt tempo, og kjeden prioriterer kjernevirksomheten.

Cheap Monday-merket har hatt en negativ salgs- og lønnsomhetsutvikling i lang tid, melder H&M.

– Cheap Mondays forretningssmodell bygger på tradisjonell grossistvirksomhet som har hatt store utfordringer på grunn av skiftet i bransjen, skriver konsernet.

H&M kjøpte Cheap Monday i 2008. Den aller første Cheap Monday-butikken åpnet i København i november 2009.

Avviklingen vil starte umiddelbart og avsluttes innen 30. juni 2019. Cheap Monday-butikken i London og nettbutikken vil bli stengt 31. desember, heter det avslutningsvis i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS