Undersøkelsen viser at Rema 1000 er den dagligvarekjeden som tiltrekker seg flest kunder også utover sitt umiddelbare nærområde. Det er gledelig, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan. Foto: Reitangruppen.

Her foretrekker flest å handle

Ferske tall fra Ipsos MMI’s Norske Spisefakta 2014 viser at Rema 1000 er den dagligvarekjeden der flest nordmenn foretrekker å handle

Publisert
Dette gjelder forbrukere i alle livsfaser - unge i etableringsfasen, småbarnsfamilier og godt voksne, skriver Reitangruppen i en pressemelding.

De 4 000 respondentene oppgir ikke nødvendigvis at Rema 1000 er den kjeden som ligger nærmest boligen, men til gjengjeld skårer dagligvarekjeden betydelig høyere på preferanse.

Administrerende direktør Ole Robert Reitan sier at resultatet er gledelig:

–Kunden er vår øverste sjef som vi gjerne vil tilfredsstille, derforjobber vi iherdig for å selge varer vi kan være skikkelig stolte av.Våre kjøpmenn og deres ansatte gjør en fabelaktig jobb hver eneste dag imøte med alle våre kunder, sier Reitan.

Slik svarte deltakerne på spørsmålet om preferanse:





(Pressemelding)


Norske Spisefakta er et trend- og segmenteringsleksikon som omhandler alle sider ved nordmenns matkultur; kunnskaper, vurderinger, holdninger, måltidsvaner, innkjøpsvaner og forbruk.
Datamaterialet er solid, med ca. 4000 nye respondenter hvert annet år. Mange spørsmål stilles med identisk ordlyd år etter år. Dette gir tidsrekker og trendbilder som er til å stole på.


Powered by Labrador CMS