Tine er årets merkevare i sosiale medier
Tine fikk mandag Gullenken 2017 for årets merkevare i sosiale medier under Social Media Awards.
Prisen er en stor og viktig annerkjennelse til en merkevare som har vist at den både har forstått hvordan sosiale medier kan brukes til å styrke merkevaren og som i praksis har gode hverdagseksempler på at sosiale medier kan skape verdi, skriver Tine SA i en pressemelding.
– Vi er veldig stolte av å få denne anerkjennelsen. Bak dette ligger det bratte læringskurver og mye godt arbeid fra folk i hele Tine, sier prosjektleder for Tine-desken, Joakim Vars Nilsen.
Tverrfaglig samarbeid på sitt beste
I januar 2017 opprettet Tine en egen tverrfaglig desk som har jobbet operativt med produksjon, uttak, annonsering og analysering av alle de ulike sosiale medie-kanalene.
Juryen ser på bruken av de ulike sosiale mediene og om merkevaren ligger i forkant når det gjelder å kommunisere med sine målgrupper - i sosiale medier spesielt. Der Tine tidligere hadde tre ulike avdelinger til å drifte de sosiale kanalene er Desken et samarbeid med kompetanseutveksling og -heving på tvers. Tine-desken består av representanter fra markedsavdelingen, kommunikasjonsavdelingen og kundeservice.
Juryens begrunnelse:
Tine har de siste årene økt sine investeringer på sosiale medier i form av flere personer som jobber dedikerte med det, de har lansert Tine-desken – en tverrfaglig, operativ gruppe som jobber med produksjon, uttak, annonsering og analysering i sosiale medier, der de nå ser kompetanseutveksling og -heving på tvers av avdelinger. De har også mangedoblet medieinvesteringene i sosiale medier på aktualitet, sanntid og redaksjonelt innhold. Tine leverer mye og godt innhold i så godt som alle sosiale og digitale kanaler og flater, og årets julekampanje fra Tine, Fjøsnissen, er et godt eksempel på løftet Tine har gjort i sosiale medier. Fjøsnisse-kampanjen strakk seg fra melkekartongene (med henvisninger til sosiale medier i designet), Facebook, Twitter, Linkedin, TV, print, YouTube, Instagram og ikke minst julekortfilter på SnapChat på julaften.
– Nøkkelen har vært systematisk jobbing, nysgjerrighet og en innstilling om at vi hele tiden skal prøve, feile, lære og forbedre resultatene. Det å ha en egen desk med flinke folk fra ulike avdelinger i Tine har vært avgjørende for at vi har klart å løfte tilstedeværelsen vår og ikke minst kvaliteten på innholdet vårt, sier Vars Nilsen.
(Pressemelding)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her